Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer deze weer aan de praat te krijgen maar ben bang dat de voeding overleden is. Je hoort wel wat als je hem of uitzet maar geen display of beeld of wat dan ook, dood als een pier. Wie helpt mij op weg?

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Blikseminslag valt meestal toch onder de inboedelverzekering??

Geplaatst:

ik wil hem repareren enne hij staat op de camping dus weet ik niet of dat gedekt wordt door de verzekering

Alfred

Vu duo 2, VU uno twin, T90, Philips 90cm offset schotel met diseqc motor, LG 4K 55" 

Geplaatst:

Als je hier hulp wilt krijgen dan moet je toch wat meer details gaan geven..

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

blikseminslag valt onder de brandverzekering je hoeft de verzekeringsagent toch niet te vertellen dat je ontvanger op de camping stond.

Geplaatst:

Ik zal alle info geven die ik nu heb. Na onweer heeft het display nog enkele malen geknipperd maar daarna was dit helemaal weg. Ook gebeurt er niets als je hem aanzet. Ik heb op het forum gezocht en iets over een reset op het moederboard gelezen en iets over een c8 op de voeding. Beiden heb ik echter niet kunnen vinden. De glas zekering ziet er goed uit en werkt. Als je hem aan zet hoor je wel een wat hoog geluid uit de voedingsprint komen.

Alfred

Geplaatst:

Blikseminslag melden bij de verzekeringsagent riekt als je dat aanmeldt en er niet meer schade in de buurt is.

Ja ze zijn gekke Henkie niet!!

Greetings

The Matrix

Geplaatst:

Kunnen we niet on-topic gaan en kijken of die receiver nog te repareren is??? daar ging het in eerste instantie toch ook om??

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Geplaatst:

klopt Murdock, ik wil hem repareren. Ik heb via de zoekfunctie iets over een c8 condensator gelezen die na vervanging een ontvanger weer tot leven had gewekt. hoe ik ook zoek geen c8 op mijn voedingsprint te vinden, wel c7, c9 etc.

Alfred

Geplaatst:

Waarschijnlijk heb je een Asscom binnenwerk.

Geplaatst:

dus moet ik op zoek naar een voedingsprint voor een ascom of een schema. Ga opnieuw zoeken op het forum.

Alfred

Geplaatst:

Tja, wat heb je allemaal al gecontroleerd op die print???

Geplaatst:

ok, wat aan de late kant maar met een kleintje die veel aandacht vraagt is het niet altijd even gemakkelijk. Ik heb de voedingsspanningen op het mainboard gecontroleerd en deze kloppen alemaal. Alleen de laatste aansluiting rode draad met een pijl geeft niets? maar er staat ook geen spanning bij. Het voorfront gecontr. op kortsluiting, nee. De knoopcel c271 zit bij mij geuntlast en vast, ik kan hem er niet uithalen. Begin het vermoeden te krijgen dat de ontvanger schijndood is. Iemand nog een tip om hem te ontwaken?

Alfred

Geplaatst:

Kun je even een foto van het binnenwerk plaatsen, dan weten we over welke ontvanger dat we plaatsen. De galaxis is er in diverse varianten geweest...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen