Gast Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Is het mogelijk om gebruikmakend van de LNB-out op de DM7020 een DM500 aan te sluiten. Ik heb het forum al afgezocht maar krijg geen duidelijke antwoorden op de vragen: Moet de DM7020 hiervoor uitstaan? Is standby van de DM7020 al voldoende? Is het mogelijk om beide DMs aan te laten (als gebruik gemaakt wordt van dezelfde transponder)? Zijn er gevaren ten aanzien van spanningsniveau's? Nee, het is voor mij niet eenvouding mogelijk om een LNB met 2 LNB-out aansluitingen te monteren. Graag jullie reacties,
drz Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Het zou op zich wel gaan, als je je peperkt met de kanalen van Canal+. Zou je naar Premiere kijken, of een andere duitse provider, dan kom je voor problemen te staan. Dat heeft te maken met de polarisatie waar de eerste dreambox op dat moment is ingesteld. De polarisatie word namelijk doorgelust op de uitgang. Snappie? N.B.: even onder voorbehoud van de stand der techniek, met nagenoeg alle andere satontvangers werkt dat namelijk wel zo. Aangenomen dat de dreambox eender werkt. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
NickDream Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Ik heb dit ook een tijdje werkend gehad, alleen moet de eerste dreambox stand-by staan anders werd het signaal niet doorgezet, allebei de dreamboxen aan werkte niet bij mij. Als je hier aan houdt werkt het prima Wavefrontier T90 1W,5E, 9E,13E,16E,19E,23E,28,2E / Dreambox 800HD
Ome Merde Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Nee, het is voor mij niet eenvouding mogelijk om een LNB met 2 LNB-out aansluitingen te monteren. daar zal je je redenen voor hebben maar toch is het de beste manier, een twin-lnb (+ extra coax trekken dus). merDe deze ruimte is te huur
The Iron Maiden Geplaatst: 5 juni 2005 Geplaatst: 5 juni 2005 Ik gebruik zelf een splitter om het lnb signaal te splitsen in twee nieuwe coaxkabels. Zo'n splitter is voor 10 euro te koop bij de satboer. Je kunt dan beide ontvangers tegelijk gebruiken. De enige beperking die je dan hebt is dan je niet twee kanalen met een verschillende polatisatie kunt bekijken (bekend voorbeeld: Nickelodeon + SBS6) De meeste nederlandse kanalen zijn horizontaal gepolariseerd, dus dit probleem zul je overigens niet zo vaak hebben The Iron Maiden VU+ duo met OpenPli, CCam 2.11 op 78 cm triax wok en multiblock op Astra 19.2, 23.5 en 28.2 -- Hier had uw reclame kunnen staan --
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen