Gast Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Hallo ik heb laatst voor het eerst een dbox 2 geprobeerd te flashen. Ik zette de neutrino plus dm 7000 image die ik van de site van hemertje heb gehaald in /tmp daarna heb ik hem geprobeerd manueel te flashen Ik heb hierbij de optie flash bijwerken gekozen en ik zag dat hij de flash eerst ging erasen en daarna de flash weer ging writen. Nu wil de box niet opstarten hij laat alleen de loading kernel scherm zien en daar blijft hij vastzitten.De ip waarmee ik via ftp met de box connecte werkt niet meer. Is er een manier om de box weer te laten werken, want de ip waarmee ik de dbox 2 connecte is niet meer bruikbaar het connect gewoon niet meer.
Tech Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Citaat: probeer het eens serieel Een DM7000 image in de dbox zetten via serial? kan je lang blijven proberen maar een DM7000 image past absoluut nooit in een dbox, probeer een Enigma/Neutrino image voor de dbox te flashen. Pli Core Member
Gast Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Bedankt voor al de antwoorden. Kan iemand mij vertellen met welk programma ik mijn dbox serieel kan flashen????
Unetwork Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Je kan de dbox2 niet met alleen serieel flashen, je moet een netwerk kabel en serieel (nulmodem kabel) aan je box hangen. Hoe? Dit staat hierboven Op deze link duidelijk aangegeven Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Gast Geplaatst: 11 juni 2005 Geplaatst: 11 juni 2005 Maar ik kan zelf niet in het menu van de dbox2 komen om de ip adres in te vullen want de dbox2 start niet op hij blijft hangen bij het loading kernel pagina.
Unetwork Geplaatst: 12 juni 2005 Geplaatst: 12 juni 2005 Beste vriend Lees DIT nu eens! Bij het flashen hoef je geen IP adres in te vullen! Echt voordat je gaat vragen eens de link die ik je heb gegeven eens goed lezen. Zie je daar nu staan dat je eerst een ip moet invullen? Nee... Ook als je nu eens goed had gelezen had je NOOIT een image van een Dreambox 7000 in je Dbox2 gedaan. Waarom denk je dat zelfs bij een Dreambox er aparte images zijn voor een 500, 7000, 7020? Het zelfde dat je een 737 vliegtuig motor in je VW kever gaat plaatsen.. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen