Gast Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Hoi, Ik vroeg me af de lijst met werkende usb sticks (van de dreambox database) nog up-to-date is voor de nieuwere images? Heb zelf namelijk een stick die goed ging bij 1.07 en 1.08 maar niet meer aan de praat krijg bij een 1.09 image? Anyway, misschien dat iemand kan bevestigen of een van de onderstaande stick's werken met i.e. Pli Amber?: 1- DANE ELEC zMate Pen 128 Mo Clé USB 2.0 2- SANDISK Cruzer mini 128 Mo Clé USB 2.0 3- LEXAR JumpDrive Elite 128 Mo USB 2.0 4- LEXAR JumpDrive Sport 128 Mo USB 2.0 deze komen namelijk voor in het Carrefour assoritiment voor ~20euries..... Thanks a lot! PAtrick
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 de stickies werken natuurlijk wel of niet... in een dreambox / maar is niet afhankelijk van je image. de truuk om een "voorheen werkende usb stick" in een ander image weer aan de praat te krijgen ligt in de mount commando's die zijn correct geplaatst of juist niet in zo'n image.. eventueel dus handmatig helpen via telnet. (en of het format hetzelfde is als je oude image) als je DCC gebruikt heb je heel wat opties om per telnet standaard unmount/mount en format scriptjes te laten lopen. het enige raadselachtige is of je usb stick nu als part1 of als disc geformateerd wil worden. cheers Make You Feel My Love Bryan Ferry
Gast Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Beide (part1 / disc) geprobeerd in PLI Amber via DCC zonder resultaat helaas. eerst geprobeerd om mijn stick te installeren terwijl de dreambox al liep... kreeg hem niets een geformateerd en vervolgens dreambox uit, stick er in, dreambbox aan... en toen wilde die niet doorstarten.... heb je misschien nog andere suggesties? thanks PAt
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 je kunt ook fwpro 2.5 proberen. dan naar configuratie en utilities gaan en daar de usb formateren. daarna mounten probeer het eens. cheers Make You Feel My Love Bryan Ferry
Hemant Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Is er al ergens een complete lijst met welke merk USB-adapters je kunt gebruiken op je D_box? een lijst per image zou handig zijn. Ik heb namelijk een 3com 54g usb stick maar weet niet of ie op de D_box kan ============================================= 2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1 Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4 =============================================
Gast Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Citaat: de stickies werken natuurlijk wel of niet... in een dreambox / maar is niet afhankelijk van je image. Hm, ik meen dat een stick door de kernel herkend moet worden voordat-ie werkt, en dat dat van kernel tot kernel kan verschillen. En een van de verschillen tussen de images is toch ook de kernel... Greetz, Lion
Tonskidutch Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 2.6.9 wordt gebruikt sinds???? in de images??? het is gewoon vergeten in bepaalde images om het netjes te implementeren hoe gemount moet worden. en wie vergeet er nu niet eens iets? cheers Make You Feel My Love Bryan Ferry
Triax-88 Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Citaat: Beide (part1 / disc) geprobeerd in PLI Amber via DCC zonder resultaat helaas. eerst geprobeerd om mijn stick te installeren terwijl de dreambox al liep... kreeg hem niets een geformateerd en vervolgens dreambox uit, stick er in, dreambbox aan... en toen wilde die niet doorstarten.... Je kunt ook proberen de stick te mounten met Flashwizard Pro. Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP Harmony 555
Gast Geplaatst: 13 juni 2005 Geplaatst: 13 juni 2005 Heb vanmiddag ff een DANE ELEC zMate Pen 128 Mo Clé USB 2.0 voor 15.99 gekocht en werkt perfect! Box uit, clé er in, opstarten en formateren via de blauwe usb setup. Dus denk toch een compatibiliteits probleempje met mijn oude thanks voor de tips anyway! Pat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen