Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

Bij dream staat als goedgekeurde harddisk de maxtor 6Y80LO. Nu heb ik hier een box met een 6Y80PO die meer dan geregeld vastloopt tijdens het opspinnen, en de temperatuur vind ik ook aan de hoge kant. Tegen de 60 graden

Het exacte verschil kon ik bij Maxtor niet vinden. Iemand suggesties of deze laatste om wat voor afwijking dan ook in de specs toch niet voldoet.

Greetz

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Hi John,

het verschil tussen de LO en de Po is, dat de LO een 2 MB cache buffer heeft en de PO heeft een 8 MB cache buffer. Toen ik mijn 6Y120PO in de dreambox had, liep de temperatuur bij gebruik ook tegen de 60 graden aan. Ik heb toen een ventilator geplaatst, daarna schommelde de temperatuur rond de 40 graden. Waarom je hdd vastloopt..., daar kan ik je helaas niet mee helpen.

Gr. Xqq_me

Geplaatst:

Hi,

Beadankt voor je reactie. Daar zat ik dus ook mee, het waarom? Waarom de LO versie wel door Dream wordt ondersteund en de PO versie niet.

Ik wacht nog even af of anderen misschien iets hieromtrent weten en zoek zelf ook nog wel of ik iets in de specs kan vinden.

Greetz

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Geplaatst:

De schijf trekt teveel stroom tijdens het opspinnen, heb je een 7000 met blauw display?

Je kunt het eventueel oplossen door de HD een eigen voeding te geven.

Receivers: VU+ DUO HD (1.5TB hdd & OpenPLi), Dreambox 7000-S

Schotel: Triax 110 4 LNB + draaibaar

Full HD: Samsung 63" 3D plasma / Mitsubishi HC3800 DLP

Harmony 555

Geplaatst:

Hi Triax,

De oplossing is mij natuurlijk ook bekend maar ik vroeg mij af waarom de PO niet goed werkt en de LO wel. Ogenschijnlijk zijn zij, behalve de buffer, identiek. Ik heb dream een mail gestuurd. Ik ben benieuwd wat zij antwoorden.

Het is overigens een laatste generatie DB met een oranje display. Die "zou" goed moeten werken.

Wordt vervolgd dus. Ik zal vanavond eens een elco erbij plaatsen. Misschien biedt dat de oplossing alsnog, hoewel dat niet nodig zou hoeven zijn.

M@zzel

John

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen