Gast Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 Ik heb een probleem met mijn DM500 die gekoppeld zit aan een draaibare schotel (motor SG-2100A). Ik krijg de transponderscan niet goed uitgevoerd. De DM500 is nieuw en bevat de laatste Hydra. Normaal heb ik aan mijn draaibare schotel een DM7020 gekoppeld. Als ik de DM7020 op Astra (19.2E) instel en vervolgens de kabel die naar mijn schotel gaat overzet naar de DM500 dan heb ik geen ontvangst (op Astra 19.2E). Ik heb mijn DM500 ingesteld voor Diseq operatie en heb de gotoXX functie aangezet (natuurlijk ook de juiste waarden voor longitude en latitude ingesteld). Soms heb ik signaal en kan ik een scan uitvoeren maar bij een volgende reboot krijg ik na opstarten de melding dat hij de schotel naar 19.2E gaat draaien (terwijl hij daarop als stond). Vervolgens heb ik weer geen beeld. Waarschijnlijk heeft het te maken met mijn instellingen maar op dit moment heb ik het niet duidelijk waar het fout zit.
Tonskidutch Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 je kunt uit de dm 500 en uit de dm 7020 de configuratie bekijken en vergelijken via het menu kan dat natuurlijk maar ook middels ftp /var/tuxbox/config/enigma/config. ftp deze van beide maschientjes naar pc en open tweemaal een editor en vergelijk de waarden. ik neem wel aan dat je de box eerst uit zet voor je coax aan en of afsluit. cheers Why Annie Lennox
emp1re Geplaatst: 25 juni 2005 Geplaatst: 25 juni 2005 Ik ken dat motortype niet.. maar heb al wel gelezen dat sommige motoren domweg te zwaar zijn (qua stroomverbruik dan) voor de 500.. vergeet niet dat de stroom voor de motor allemaal van dat kleine voedinkje moet komen die aan je 500 hangt. Ikzelf heb ook een rotor eraan hangen. Ook die doet wel eens gekke dingen.. ik wijt het dan maar daar aan.. zo heel af en toe draait ie wel eens weg van de sat..klein stukje, maar net genoeg om geen beeld meer over te houden. Of soms wil hij helemaal niet meer draaien als 1 stap.. dan moet ik eerst weer rebooten..vaak na intensief gebruik..als ik bijv van 19.2 naar 68.5 draai en dan weer door naar 45W.. dan wil ie het wel eens te kwaad krijgen..is ook te voelen aan de voeding.. --== Freddy ==-- Dreambox DM500S==Triax 88cm dish==Geotrack H-120 rotor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen