Ga naar inhoud

ophouden TCP sessie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik een TCP sessie instandhouden tussen mijn Dreambox 7020 en Dreambox 500? Op mijn 500 gebruik ik newcamd (cardserv 5.28) en op mijn 7020 gebruik ik newcamd (6.01). Wanneer mijn 7020 op standby staat dan wordt na verloop van tijd de sessie verbroken en moet ik newcamd opnieuw starten. Dit moet eenvoudiger kunnen.

Geplaatst:

als je tcp sessies gebruikt ga je buiten het LAN (local area net) dus altijd via een router/adslmodem

als je dreambox een bekende is binnen je LAN schrijf je die dus bij de dns in de router/adslmodem

10.0.0.96 (spatie) dreambox500

meeste alcatel modempies hebben een ingebouwde dns server waarbij daarmee geen extern dns opgevraagd wordt.

indien je dan ook nog /var/etc/host aanpast met DCC/FTP bewerken in de dm 7000 en vice versa in de dm 500

dan schrijf je daar erbij dat de je hostname 10.0.0.96 (spatie) dreambox500 is.

dus het ipnummer is een voorbeeld en dient door jouw aangepast te worden.

als dan nog in de dm 7000 de newcamd.config wordt aangepast..

bijna onderaan cws = keep alive

nu zijn de ip-nummers binnen hetzelfde subnetmask en bekend als LAN en zal niet een tcp sessie worden gestart maar een utp na beider dreamboxies reboot

[color:"green"]

afhankelijk van de gekozen configuratie in jouw netwerk moet eventueel de poort geforward worden in de webinterface van je router onder napt en als protocol kies je (lan=intern) tcp+utp

[/color]

als je newcamd dan nog steeds sterft in standby dan neem je camd3 die doet dat gewoon altijd goed.

cheers

Why

Annie Lennox

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen