espresso Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 Heb net een NSLU2 aangeschaft na het lezen van het topic van Barabas, het is me gelukt om een mount te maken ,met een dreambox 500 (Gemini 2.0). Hij geeft bij het mounten dat de mount succesvol is. Vervolgens wil ik opname maken en dan geeft hij aan "inaccessible media". De harddisk is netjes geformateerd en kan door de PC wel benaderd worden. Informatie in mount.conf: ip_2=10.0.0.30 fstype_2=1 localdir_2=/hdd mountdir_2=dreambox username_2=dreambox password_2=geheim options_2=,nolock,rsize=32768,wsize=32768 description_2= automount_2=1 Heeft het misschien te maken met de mountdir? Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 gek genoeg.. lijkt alles in orde. maar uit ervaring weet ik dat je nog twee dingen moet wijzigen: 1) de werkgroep voor dreambox + PC + de linksys = multimedia 2) de mount informatie uit die mount.conf klopt mbt de options niet.. stel de mount in via het normale afstandsbedieningsmenu... gebruik deze : rw,soft,udp,nolock,nolock,rsize=32768,wsize=32768 en let op je moet via het menu die instellingen eerst saven en dan mounten.. overigens als je cifs net hebt ingesteld moet je maar eens een reboot doen. cheers Why Annie Lennox
Sat-Turner Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 Heb je wel een directory met de naam "movie" aangemaakt op je harddisk? Dreambox 7025, Dreambox 600, Triax 78 cm, Monoblock Astra-Hotbird PLi-per de PLi-per de PLi
Hout Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 Het lukt mij ook niet, ik kan de mount wel maken en ook kan ik de bestanden zien staan op de mount. Alleen als ik een mp3 wil afspelen krijg ik geen geluid. Als ik met de zelfde instellingen een mount maak naar een Windows pc gaat het wel goed. Ik vermoed dat het bij mij iets te maken heeft met het bestands systeem van de netwerk hd (ext3). Ik heb overigens een Allnet ALL6200 NAS. DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 als test type in telnet eens "mount" en kijk wat de output van dat commando is cheers Why Annie Lennox
Tonskidutch Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 Citaat: Heb je wel een directory met de naam "movie" aangemaakt op je harddisk? klopt die moet er wel bij aangemaakt zijn als subdir van dreambox cheers Why Annie Lennox
The Undertaker Geplaatst: 2 juli 2005 Geplaatst: 2 juli 2005 Heb je in de dreambox ook nog een HD zitten? Bij lukte het ook niet, maar na verwijderen van de HD van de dreambox is alles ok. The Undertaker ------------------------------------------------- Dreambox 7000s - NSLU2 - USB HD 160 GIG WD - Wavefrontier T55 - 4 lnb's Invacom Single
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen