espresso Geplaatst: 3 juli 2005 Geplaatst: 3 juli 2005 Misschien is dit een leuk alternatief voor de NSLU2. Synology Diskstation Voordelelen: 1 kastje waar HDD ingaat, Hdd gaat ook in sleep stand, Serial ATA, Gigabit ethernet, USB voor extra HDD. Zu dit kunnen werken, ik zie dat er microsoft CIFS inzit? Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
MagicOnline Geplaatst: 3 juli 2005 Geplaatst: 3 juli 2005 Wel een duur alternatief € 285,- Daar koop je een paar NSLU2's voor. Maar wel een mooi ding CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
espresso Geplaatst: 3 juli 2005 Auteur Geplaatst: 3 juli 2005 Je hebt er al een eevoudige versie voor €199,- Bij de NSLU2 moet je nog een extra USB Hdd beheuizing kopen. Je hebt bij de NSLU2 een extra trafo continu aan staan. Bovendien draait je HDD continu wat volgens mij de levensduur verkort. Ik denk dat het na een aantal jaar qua kosten niet veel uitmaakt... Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!
Gast Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 Lijkt me op zich idd. 'n goed alternatief voor de NSLU2, alleen idd. duurder. Ik zag trouwens dat die Fan-less is, dus geen herrie. Is de NSLU2 ook fanless (kan ik nergens terugvinden) Dat 'n harddisk continu loopt is vreemd genoeg wel beter voor de levensduur! Het is nl. zo dat 'n schijf meer lijdt door 't opspinnen & downbrengen. Ik heb dit al met div. servers meegemaakt, waarvan de HDD na continu te hebben gedraaid, bij 'n paar harde reboots de schijf 't ineens begaf!
Barabas Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 Citaat: Is de NSLU2 ook fanless (kan ik nergens terugvinden) Yep, fanless en erg klein! Dat zeg ik... lezen!
pandit Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 Hi Ik overweeg ook een centrale server oplossing. Wat is er mis om een oude PC (Pentium 2 of 3) in te zetten, Linux (fedora core) erop, goedkoop, enorm flexibel, probleem is dat oudere PC's geen grote harddisks aankunnen het hogere energieverbruik en de het lawaai. allemaal op te lossen zaken en een leuk projectje Pandit
Gast Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 Citaat: Hi Ik overweeg ook een centrale server oplossing. Wat is er mis om een oude PC (Pentium 2 of 3) in te zetten, Linux (fedora core) erop, goedkoop, enorm flexibel, probleem is dat oudere PC's geen grote harddisks aankunnen het hogere energieverbruik en de het lawaai. allemaal op te lossen zaken en een leuk projectje Ik heb ook 'n server draaien, maar overweeg toch om 'n NAS aant te schaffen ivm. 't stroomgebruik & lawaai. Ik heb m'n server dan ook niet altijd aanstaan.
Tonskidutch Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 serial ata < mooi, maar zou binnenkort ook via usb externe diskbehuizing moeten kunnen op de linksys (chip-controller nieuws) Gigabit ethernet < is een overkill voor je LAN als het lan niet helemaal/allemaal op 1 Gigabit loopt (router + switch + modem + pc netwerkkaart + dreambox?) usb < is op de linksys reeds voor 2 disks aanwezig < power voor disk en NAS is relevant maar minder interressant < is al getest en niet hobby/experiment-waardig bevonden (bron TomsHardware) < het disk format is speciaal voor dit kastje geschreven... <tests zijn er al en in vergelijking niet razend sneller met s-ata de zaak in een kassie is makkelijk, geen kabelspagetti... maar hij is gewoon wel DUURDER. cheers Why Annie Lennox
pandit Geplaatst: 4 juli 2005 Geplaatst: 4 juli 2005 Ik heb al een PC 24 uur aanstaan wegens het hosten van een (familie) site/forum. Ik wil deze machine (draaiende onder Fedora Linux) multipurpose maken, zoals NFS sharing naar de dreambox(en), Samba fileserver en P2P client, etc. stroomverbruik wil ik inperken door overbodige rommel eruit te slopen zoals floppy drives en CDROM's en te kiezen voor een zuinige CPU, Pentium-M is me nog te duur, dus ik heb nu een P3/860 draaien. Lawaai, Ik heb toevallig een zeer stille PC maar niet stil genoeg als je in dezelfde ruimte wil slapen, Hij verhuist eerdaags naar de meterkast, is dat probleem ook opgelost, beheer via VNC en Webmin. Pandit
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen