Ga naar inhoud


Kan PPC via wifi mp3's spelen vanaf Dreambox's HD?


JD

Aanbevolen berichten

Hallo Satters,

 

Waar ik me op wil richten is of ik met mijn Toshiba Pocket PC (E800) via Wifi met ADSL router/modem verbonden waar ook de dreambox op aangelosten is, mijn MP3 collectie kan afspelen die op de harddisk van de dreambox staan.

 

Ik weet dat de dreambox een mp3 plugin heeft, maar ik gebruik de dreambox harddisk als een soort netwerk storage vanwaar ik opgenomen films, mp3's of mijn vakantie foto's kan benaderen middels PC of Pocket PC.

 

Nu lijkt het me ook handig als ik via mijn pocket pc overal in huis via wifi die data kan benaderen. Vandaar de vraag.

 

Is meer een soort hobby project dan dat het praktisch is.

Via pocketPC kan ik middels Internet explorer uiteraard al de dreambox box bedienen, nu nog toegang tot file systeem.

 

Wie o wie weet of dit kan en ongeveer hoe het moet?

Ik zal parallel aan deze vraag thuis ook nog eens wat proberen te prullen.

Zal bevindingen laten weten.

 

Met vriendelijke groet,

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja dat kan, je moet wel samba op de box hebben draaien om vanaf een andere pc op de dreambox te komen. dan met \\ip-dreambox je hdu van je box benaderen en de mp3('s) die je wilt afspelen selecteren op je PocketPC's mediaspeler.

 

Toxic

DM800-S, 120GB HDU, OpenPLI

DM7000-S, 128MB USB, 300GB 5A300J0 HDU, PLI Jade

Funke .99 dish, Stab HH120 rotor, Alps Quattro-LNB

Samsung LE40B650, calibrated

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toxic,

 

Bedankt voor je reactie!

Ik meen dat ik Samba al had draaien op Dreambox met Hydra image en via mijn XBOX al op de HDD van mijn Dreambox kan komen. uiteraard zal ik eens kijken of ik wel het goede image had draaien op de dreambox.

 

Had overigens al geprobeerd om IP in te geven op PPC (File-Explorer) maar dat lukte niet. Zal wel eens rechstreeks IP in PPC Mediaplayer geven.

 

Maar goed, ik weet even dat Samba het enige is wat ik aan Dreambox kant nodig heb. Zal eerst een met mijn PC proberen en dan de stap naar PPC.

 

Nogmaals dank en ik lat het wel weten.

 

Groeten,

 

JD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de SMB naam gebruiken ipv. het IP-address. Dus als je je PC als naam pietje hebt gegeven, dan moet je die naam gebruiken. Op IP-address kan ik ook geen schijven mounten vanaf m'n pocket PC. Wa bij mij trouwnes niet wil lukken is direct mp3's afspelen vanaf een share. Moet het eerst copieren naar een lokale plaats op de pocket-PC voordat hij het wil afspelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...