Ga naar inhoud


Plasma Lipsync Probleem !!!


snow

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

ik heb sinds kort een plasma tv en heb nu een groot probleem.

 

ik heb mijn dreambox video out op het plasma scherm aan gesloten en de digital audio out van de dreambox naar de versterker.

 

nu heb ik +/- 50 msec vertraging tussen het beeld en het geluid het is zo dat het geluid er eerder is dan het beeld.

 

is er ook software voor de dreambox om geluid te vertragen ?

Groeten,

Snow

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja dat is wel goed,

 

het zit in de ad converter van het plasma scherm.

een veel voor komend probleem.

 

 

ik moet een audio vertraging maken hardware of software, een van de twee.

 

het liefst software en op de dreamboos

Groeten,

Snow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zou een lengteverschil van 15000 km moeten hebben, wil je daardoor 50ms vertraging krijgen ;-)

c = 3 * 10^8m/s = 300000km/s,

0.05(s) / 300000(km/s) = 150000 km

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien met een trucje, als je versterker features zoals upsampling heeft, zou je die allemaal aan kunnen zetten, om zo (hopelijk) de audio wat te vertragen.

Maar ik denk niet dat je daarmee ooit 50ms dichttimmert...

 

'Hardware' oplossing zou zijn ff 15000km kabel kopen, voor je audio aansluiting ;-)

Er zijn signaal delay blokjes (zaten vroeger in TV's), maar ik weet niet of die de bandbreedte van PCM signalen aan kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is zo dat het beeld van een plasma scherm word op gebouwd en dat duurt langer dan een gewone tv een gewone tv is zeg maar live beeld zonder vertraging een plasma maakt met de ad converter een beeld klaar en zet hem dan op het scherm de tijd die hij nodig heeft om het beeld te maken en het dan weer tegeven dat is de vertraging tussen mijn beeld en geluid van de tv en het geluid dat uit mijn homecinema komt.

 

het is ook niet voor niks dan bv. harman kardon een audio delay van max 160 mili sec heeft ingebouwd in de nieuwe versterkers. dat is dus voor het oplossen van dit probleem.

 

zoek maar eens bij google naar (lipsync plasma )

wat je dan vind geloof je niet ( groot probleem dus )

 

ik weet ook wel hoe dit op te lossen maar ik kan geen linux software schrijven en ik hoop dat er iemand is bij sat4all die die misschien wel kan.

Groeten,

Snow

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry maar dat is echt het probleem niet.

niet om eigenwijs te zijn maar ik heb van deze dingen veel verstand ik heb er bovendien al een LG monteur bij gehad en hij zegt ook het zit in de tv niet in de dreambox.

 

ik heb ook een dvd speler en die doet het zelfde.

ik heb echt alles getest geloof me maar.

 

ik moet gewoon een lipsync progje hebben voor linux of een nieuwe dure versterker kopen.

 

als ik dit had geweten had ik nooit een plasma gekocht.

Groeten,

Snow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even gezocht, maar helaas zitten de dvb en audio drivers in de binary head.ko module.

Denk je ook dat je een linux ontvanger gekocht hebt, is het meest interessante nog steeds binary-only. Zucht.

Ik denk namelijk dat daar het eenvoudigst reindexing etc van stream's te doen zou zijn, en dat het er misschien al in zit zelfs (maar daar kom je zo dus niet achter)

 

Dus is waarschijnlijk de enige mogelijkheid de stream te manipuleren/herindexeren tussen dvb en audio driver in (enigma)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de plasma audio uit en audio in?

Ik kan me voorstellen dat de plasma zelf namelijk voor het audio gedeelte ook een buffer heeft om e.e.a. te vertragen zodat alles synchroon loopt.

In dat geval zou je het geluid van de dreambox naar de plasma kunnen laten lopen en dan van de plasma weer naar je versterker.

 

Succes!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe versterker kopen lijkt mij niet nodig, als het echt niet op te lossen is zijn er volgens mij externe DAC blokjes te koop, (die dingen die ook wel gebruikt worden ombijvoorbeeld upsampling te doen), die zijn er vast ook wel te vinden met instelbare delay.

 

Maar volgens mij moet iemand die een beetje weet hoe een dvb stream er uit ziet redelijk eenvoudig een softwarematige delay kunnen implementeren.

In player software die ook TS streams aan kan, kan je namelijk ook vaak gewoon een audio offset instellen. Dus technisch zal het vast niet zo moeilijk zijn.

 

PS, als het echt maar 50ms is, vind ik het knap dat je het ziet. Ik dacht dat je echt wel 100ms (of meer?) verschil moest hebben, om er last van te hebben. Is die 50ms opgegeven in de specs van je plasma scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja de plasma heeft een in en uit audio poort av2 voor alles uit en av 1 3 4 5 6 7 8 voor in gang.

 

alleen is de software daar niet goed in om dat te doen, als ik hem op av 1 3 t/m 8 zet krijg ik uit mijn av 2 het geluid van de tv en niet van een van de av poorten.

ik grijg woensdag nieuwe software in mijn tv en hoop er een beetje op dan het dan wel werkt via de tv maar goed dat zie we woensdag wel weer.

 

en ja ik wil toch graag mijn optical out van mijn dreambox gebruiken en de tv heeft weer geen optical in en uit.

 

ik heb net wel wat van een vriend van me gehoort, met een ad 1940 of een ad 1941 kun je een dsp bouwen van 16 kanalen die je als een delay timer kunt laten werken.

 

even solderen dus.

Groeten,

Snow

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikk heb dit probleem alleen in dd 5.1 geluid via de dreambox. schakel ik om naar gewoon stereo dan is het probleem weg. dan loopt alles singchroon dus ik denk dat het aan de software van de db ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gehad maar heb zelf een nieuwe scart gemaakt maar heb de composit aansluiting gebruikt met 3 tulpjes in mijn plasma.

Ook de oudio gaat er nu met 2 tulpjes in.

Dus aan de ene kant een scartstekker en op de andere 5x tulp.

Dan in het a/v menu van de dream op y blabla nogwat zetten.

Loopt hier 100% goed en ook is het beeld nu goed (wat voorheen nogal soms wat te wensen overliet).

 

Gr Cb1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...