Ga naar inhoud

Newcamd vs Radegast en driver cardreader

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Welke cardreaders zijn allemaal geschikt om te gebruiken in samenwerking met radegast of newcamd, heb wat over Mastera gelezen, moet het altijd serieel zijn?

En dan de belangrijkste vraag, ik zie nergens waar nou de verschillen tussen radegast en newcamd en cam3d in zitten. Radegast zou moeilijker zijn, maar waarom en vooral wat zijn de voordelen van de een ten opzichte van de andere.

Geplaatst:

Je kunt ook gewoon de interne dreambox cardreader gebruiken he

anders moet je een seriele hebben met een phoenix stand.

Misschien dat het op een linux pc ook wel lukt met een usb-phoenix progger maar dat lijkt me lastig

welke kaart gaat het om bij jou?

Geplaatst:

C+ maar ben dus op zoek naar een cardreader, was inderdaad aan het kijken welke ik dan moet hebben. Die van mastero zijn best prijzig, zeker omdat ik hem niet gebruik om te proggen

Geplaatst:
Citaat:
Mastera's worden nog wel eens voor rond de 30 euro 2e hands aangeboden....

Ja, maar ik hoef er niet perse zoéen als hij maar de phoenix standaard ondersteund. Waar zijn die dingen nieuw te kopen ? (antwoorden via PM!!!)

Naja bij (^$(*@*#, kan ik er een voor 19 euro kopen als ik het goed zie! van Phoenix
Geplaatst:

merk programmer maakt niet uit, als er maar een Phoenix-mode (3,5Mhz) op zit. Volgens mij zijn er zelfs wel enkele USB-programmers met Phoenix-mode.

check even de site van Duwgati voor de specs. van verschillende programmers.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Hij moet werken onder linux dus ik weet niet of er goed werkende usb cardreaders zijn onder linux.

Verder heeft nog niemand me het verschil kunnen vertellen tussen de verschillende servers.

Hoe zit het precies met het updaten van de codes van zo'n kaart aangezien er meestal ééns in de zoveel tijd nieuwe codes verstuurd worden. In een standalone worden die dan meteen geupdate. Maar als hij aan een pc hangt niet, hoe werkt dit in dat geval?

Geplaatst:

updates gaan via de LAN-cliënt naar je cs-server heb ik me laten vertellen. ik heb het me ook al eens afgevraagd maar blijkt echt zo te gaan ...

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

onder radegast komt er nooit een update op je server, wel met newcamd of camx, gbox

Geplaatst:
Citaat:
onder radegast komt er nooit een update op je server, wel met newcamd of camx, gbox

Waarom zou je dan radegast ipv newcamd willen gebruiken?
Geplaatst:
Citaat:
merk programmer maakt niet uit, als er maar een Phoenix-mode (3,5Mhz) op zit. Volgens mij zijn er zelfs wel enkele USB-programmers met Phoenix-mode.

check even de site van Duwgati voor de specs. van verschillende programmers.

merDe

maar een irdeto 2 kaart loopt beter op een progger die instelbaar is op 6 Mhz.
dus een vp-20 is handig en goedkoop.

cheers

The Next Day ft. Jamie Irrepressible

Röyksopp, Jamie Irrepressible

Geplaatst:

Radegast(314) upt wel irdeto, seca en premiere kaarten !!!!

IL

7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox .

Formuler 4

Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch

Schotel Triax 100 cm ! t90

Geplaatst:

Ik heb inmiddels mijn reader uitgezocht:

USB Infinity PHOENIX met USB 2.0 kabel en seriele kabel

Maar draaid deze onder linux ook alleen dmv de USB kabel, dus zonder gebruik te maken van de seriele dit zou namelijk erg fijn zijn!

Citaat:
Radegast(314) upt wel irdeto, seca en premiere kaarten !!!!

IL

Nieuwe c+ kaarten zijn Seca2 en heb ik niks met die andere kaarten te maken. Dus in eerste instantie heb ik niks daarmee te maken. Maar als dat het enige verschil is. Dan valt alles wel mee. Wat zouden jullie me aanraden. Ik heb me in allemaal nog niet diep verdiept (dus hoe de install enzo is dus kan nu nog switchen), als ik jouw zo hoor zeg je ga voor radegast

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen