chukky2 Geplaatst: 19 juli 2005 Geplaatst: 19 juli 2005 ik heb de hydra image in min dreambox probleem is dat ik alleen maar astra ontvang. nochthans heb ik een dubbele LNB met maar 1 kabel uitgang naar de tuner dus . er zit dus geen diseq kasje nog bij . Hoe die LNB heet weet ik niet , maar volgens de handelaar moest die ook op de dreambox werken . heeft iemand hier een oplossing voor , anders moet ik eens trug gaan. momenteel heb ik dus 2 satelieten aangeduid in het menu astra 1 en hotbird 2 , ook al eens omgedraaid maar dat werkt niet , dan krijg ik niets , nu dus wel astra. bedankt doei
satfly Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 De instelling '2 satellieten' lijkt me goed. Maar als dit niet werkt zou je ook '4 satellieten' eens kunnen proberen en er maar 2 invullen (de rest kan je weer met een toets verwijderen). Lijkt me echter niet veel uit te maken. Wat de volgorde betreft, staat er niet op welke kant A is en welke kant B? Van achter de schotel gezien is de rechterkant dan de Astra 1 en de linkerkant Hotbird. Een monoblock kun je volgens mij zien als 2 LNB's met ingebouwde Disecq switch dus zou gewoon moeten werken. Heb je de schotel wel goed afgesteld? Misschien ontvang je Astra 1 nu door de linkerkant van je monoblock? Keep firing, Assholes!
Fransyvy Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Als je je hand houd voor een van de koppen kunnen je aan het beeld zien welke van de twee op dat moment werkt. Fransyvy Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Beide posters hierboven slaan de spijker op zijn kop. Ik heb zelf hetzelfde gehad. De instelling voor een monoblock hoort te zijn A (of 1): Hotbird, B (of 2): Astra. Je hebt hem nu andersom staan, en je hebt de kop die naar de Hotbird hoort te kijken nu op de Astra gericht. Daarom heb je op de Astra beeld, en op de andere kant niets. Die kijkt nu namelijk naar 25,4 graden oost, en daar is niets te zien. Zet dus Hotbird op 1 en Astra op 2, en draai je schotel een beetje. Dan zal hij het wel doen! Overigens: nog iets om in de gaten te houden: monoblocks zijn gemaakt voor schotels met een bepaalde brandpuntsafstand; meestal zijn dit 80 cm schotels. De koppen zitten namelijk een vast aantal cm uit elkaar, en de satellieten verschillen een aantal graden. Die graden/cm relatie hangt af van de brandpuntsafstand van de schotel. Een monoblock voor een 80 cm schotel op een 60 cm schotel monteren zal dus niet goed werken. Suc6, Lion.
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Eea staat heel mooi in de database op Hotbird en Astra Astra is sterker qua signaal dan Hotbird; Astra kun je kijken met 60cm schotel en Hotbird met 80 cm schotel. Dus de schotel stel je in op Hotbird. Voor Astra kijk je "scheel" door de schotel, maar dat levert slechts iets signaalverlies op. In de database vind je nog veel meer mooie plaatjes. Suc6 ermee
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen