Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 dit is 1 van de eerste strong's met de originele firmware(versie 6)die op de mark kwamen kan er een satter deze beginner helpen door er voormij de laaste nieuwe firmware in te steken,heb wel een canal+ kaart zodus hij moet daarna wel z'n update's terug binnen halen.liefst omgeving Breda -Eindhoven-antwerpen
Gast Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Als je goed leest kun je het zelf en hij laat updates door hoor.
Con Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 Beste Supermike2310, Welkom in de Stronggroep en gefeliciteerd met jouw nieuwe aanwinst. Je weet nog niet welke werelden er voor jou zijn weggelegd. Ik wil je graag op "sleeptouw" nemen zonder een rit naar jouw wellicht mooie woonplaats. Dat scheelt jou een hoop lezen en mij een lange saaie rit. Als eerstse moet je zorgen dat je contact krijgt met jouw nieuwe broeder en wel de Strong. Dit doe je met een PC (het liefst niet zo'n snelle) in combinatie met een seriele én een paralelle kabel. En je hebt minimaal het programma "Loader nodig". Met deze ingredienten gaan we eerst onderzoeken welke Strong je hebt, immers het typeplaatje zegt niets over welke software (firmware in deze wereld genoemd) je moeten "patchen" (lees ook flashen). Klinkt ingewikkeld? Dat lijkt maar zo. Het programma "Loader" is gratis, de kabels moet je hebben of uiteraard kopen. Als je dat onder controle hebt praten we verder. HG CC Zie ook PM (persoonlijke mail) Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
interpol Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 En nooit een dassault 6 in 1 keer naar Sattracker 2.0 brengen. Eerst originele V20 fw erin. Ik zou je wel willen helpen, maar dan moet je naar de Beemster komen. Zelf patchen kan ook en vooral als je naar de Sattracker versions wil is het handig dat je zelf weet hoe het moet en de spullen hebt. Ik zou eerst eens wat rond lezen, bijv. in het topic hierboven (uitleg voor beginners) daar staan ook een aantal links met wat informatie. Zoals Con al aangeeft, als je de spullen hebt kan je hier veel ondersteuning krijgen. john. Openbox sg9 HD PVR
M_Z Geplaatst: 20 juli 2005 Geplaatst: 20 juli 2005 @ supermike2310, Ik heb je een waarschuwing gestuurd, omdat je onderwerp niet goed gekozen is in dit topic. 90% van de vragen in dit forum gaan over de Strong 8000. Je e-mail adres dat in onze database staat is echter niet correct. Wil je dat zo snel mogelijk aanpassen, bij een volgende waarschuwing waarbij we je niet rechtstreeks kunnen bereiken wordt je onmiddellijk geband! Als antwoord op je vraag wil ik ook nog zeggen: lees eerst eens het topic Strong voor beginners in dit forum, dan wordt je al een hoop duidelijk. M_Z
jotronix Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 Over goed lezen gesproken , hij vraagt om persoonlijke hulp aan thuis.
Gast Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 Ik wil je best helpen ,woon in Etten Leur. Moet er wel bij zeggen dat ik alleen de 8100 met sattracker nu goed onder de knie heb (al zeg ik het zelf) Het heeft een hoop berichten gekost hier op forum maar eindelijk lukt alles zelf. alleen bericht hierboven dat je niet gelijk Sattracker 2.0 bv op jou Strong kan patchen snap ik nog niet maar daar komen we dan met wat hulp ook wel uit. Toch is het mooiste als je het zelf leert en daarna zelf doet want ik moet toch regelmatig weer met de strong richting computer.
Gast Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 dankje wel iedereen ga het zelf eens proberen en ook heb ik m'n gegevens bijgewerkt zoals M-Z dat vroeg sorry nog daarvoor.
Con Geplaatst: 21 juli 2005 Geplaatst: 21 juli 2005 Citaat: dankje wel iedereen ga het zelf eens proberen en ook heb ik m'n gegevens bijgewerkt zoals M-Z dat vroeg sorry nog daarvoor. Ach M_Z doet z'n best, constateert en zegt . . . . Wees in ieder geval blij dat hij aangeeft dat je je mail-adres moet aanpassen. HG CC PS ik zeg; het voordeel van de twijfel. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 22 juli 2005 Geplaatst: 22 juli 2005 Ik ben ook maar een amateur, maar als je even zoekt in dit forum, op deze site: http://www.rebel.nl.eu.org/,. en 2 kabeltjes hebt, dan moet het lukken. De eerste keer zit je misschien ietwat zwetend achter de pc of alles wel goedgaat, maar ach, alles went.... suc6
Con Geplaatst: 22 juli 2005 Geplaatst: 22 juli 2005 M_Z had dus blijkbaar gelijk. Sorry M_Z van die twijfel maar gisteren weer een mailtje gestuurd zonder resultaat. Sommigen (helaas) reageren niet zoals de onbenoemde regels dat aangeven. Ik stop met de onderhavige, hij/zij had in een hele korte tijd licht in de duisternis kunnen hebben, nu moet hij/zij maar alles lezen op dit board (en dat is best veel) HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen