Gast Geplaatst: 30 juli 2005 Geplaatst: 30 juli 2005 Een raar probleem. Ik heb op Orbit ESPN een programma opgenomen. Ik wou deze met dreamtsmann downloaden zoals ik het altijd doe maar hij gaf een file aan van 0kb. Ik keek gewoon in mijn dreambox (in de movie dir en met telnet) en daar is ie gewoon 3gig groot. Als ik met ftp in de map kijk zie ik alleen een .eit bestand van de opgenomen film. In telnet is de chmod mode r-xr-xr-x dus in principe voor iedereen zichtbaar toch? Weet iemand wat er aan de hand kan zijn?
Gast Geplaatst: 31 juli 2005 Geplaatst: 31 juli 2005 misschien heb je de filesize aangepast. Had ik ook gedaan is standaar 1 GB dacht ik. Dat betekende bij een beetje opname meerdere bestanden. Bij nieuwere images kan je deze filesize aanpassen. Helaas pindakaas als je vervolgens probeert om er iets mee te doen. Misschien kun je de maker van dreamanTs benaderen voor een oplossing van dit probleem. Verder kun je de max. filesize weer terugschroeven naar normaal echter dat helpt je nog steeds niet met opnames die al te groot zijn. Schiet me net te binnen je zou je dreamobx de film als stream kunnen laten serveren en op je PC bekijken. Vervolgens zou je op je PC de stream kunnen capturen. Dit als theorie heb het niet geprobeerd en kan je dus geen namen van programmatuur geven Suc6 Wiri
Gast Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 PRecies waar ik ook net opkwam. Ik had een nieuwe image erop gezet en de filesize aangepast want dit vond ik wel handig. Dus de bestanden zijn 3GB ongesplitst. niet kan zien. Ik heb dreamtsmann en dreamvcr geprobeerd. Maar het is wel raar dat ik ze ook in het ftp programma, dit zou toch wel moeten kunnen? En is er geen manier om in telnet de bestanden te kopieren naar een lokale schijf (denk het niet maar ik ben geen telnet guru).
Gast Geplaatst: 2 augustus 2005 Geplaatst: 2 augustus 2005 Bestanden groter dan 2GB worden niet ondersteund door ftp, en volgens mij ook nfs en cifs. Het ligt dus niet aan de ftp client die je gebruikt, maar aan de ftp daemon op de dreambox. Ik zelf gebruik ProjectX om bestanden om te zetten, daarin kun je meerdere ts files in de queue plaatsen, waarvan hij vervolgens 1 m2v file van maakt. Deze voegt ze dus automatisch samen. Bestanden overhalen doe je het makelijkste middels cifs op de dreambox.
Gast Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 Ik gebruik altijd dreamtsmann. Die voegt ze ook automatisch toe. Maar ik vond de optie handing om toch maar 1 groot bestand te hebben dus ik dacht laat ik die maar proberen. Ik heb de instellingen nu veranderd waardoor ik toch maar gesplitste bestanden van 1gig krijg. De bestanden die ik nu kwijt ben ga ik gewoon via telnet weggooien.
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 zomby kun je ze (de te grote files) niet met dcc overzetten naar pc en daar weer splitten met projectX? skol Twilight Zone Golden Earing
Gast Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 Citaat: Bestanden groter dan 2GB worden niet ondersteund door ftp Dat is niet juist. Ik kopieer regelmatig opnames van ruim 4GB met ftp van m'n dreambox (7020) naar de PC (linux). Als er dus al een beperking in grootte zou zijn, zit dat dus in de client. Of in het client filesystem.
wdekler Geplaatst: 14 augustus 2005 Geplaatst: 14 augustus 2005 Ik ben hier zelf ook even zoet mee geweest. Met FTP krijg je gewoon geen directory listing van de Dreambox terug met files groter dan 2GB (ligt het aan het image dat het bij anderen wel lukt, ik gebruik PLi Amber?). Uiteindelijk heb ik de file overgezet door het naar een CIFS mount op mijn PC te kopieeren vanaf de dreambox zelf.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen