Gast Geplaatst: 1 augustus 2005 Geplaatst: 1 augustus 2005 Dag Allen, Ik heb een DM500 die via mijn netwerk op mijn pc is aangesloten. Ik draai Gemini. Op de PC heb ik NGRAB draaien en opnemen gaat goed. Ik heb ook Omninfs draaien op de pc en probeer via expert setup de drive te mounten. Ik krijg continu mount failed. Ik heb alles geprobeerd maar weet niet waarom dit niet werkt. Iemand enig idee? bvd, Jan
Tonskidutch Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 bestaat de movie directory op de pc in het foldertje waar je mount? skol Reasons Of Rhyme The Brian Ferry Orchestra
Gast Geplaatst: 3 augustus 2005 Geplaatst: 3 augustus 2005 probeer anders even te mounten van de commandline, dan krijg je misschien wat meer informatie waarom het mis gaat. En zoek eens of omninfs een log kan aanmaken van client pogingen, aan serverzijde vind je meestal de meest gedetailleerde probleembeschrijvingen. redenen kunnen zijn: -firewall zit in de weg -onjuiste nfs export (of export rechten) op de server -incompatible nfs versie client/server -NFS locking vereist door client, maar niet ondersteund door server (gebruik nolock om dit te voorkomen) -mountpoint op client bestaat niet
Gast Geplaatst: 5 augustus 2005 Geplaatst: 5 augustus 2005 Hai, Het mounten is gelukt!!!! Probleem was mijn firewall. Ik heb hem nu helemaal uitstaan. Enig idee hoe ik alleen toegang zou kunnen geven aan mij dreambox en de mijn normale firewall aan kan hebben? Ik neem op via NGRAB in m2p formaat. Deze kan de dreambox niet afspelen. Met welke progje converteer ik het m2p formaat naar welke formaat om dit te kunnen afspelen via de dreambox 500? bvd, Jan
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2005 Geplaatst: 5 augustus 2005 welke firewall.. merk type versie dat is voor het geven van aanwijzingen wel belangrijk.. skol Reasons Of Rhyme The Brian Ferry Orchestra
Gast Geplaatst: 5 augustus 2005 Geplaatst: 5 augustus 2005 Citaat: welke firewall.. merk type versie dat is voor het geven van aanwijzingen wel belangrijk.. skol Standaard Windows XP Firewall
Tonskidutch Geplaatst: 5 augustus 2005 Geplaatst: 5 augustus 2005 dan moet je bij die firewall de exceptions of uitzonderingen aanpassen.. (toevoegen poort en of programma) zodat de ngrab op die poort binnen en buiten mag. welke poort ngrab gebruikt ben ik vergeten maar dat vindt je snel genoeg. skol Reasons Of Rhyme The Brian Ferry Orchestra
Gast Geplaatst: 6 augustus 2005 Geplaatst: 6 augustus 2005 nfs = 2049 tcp/udp (afhankelijk van wat je ingesteld hebt, default udp) portmapper = 111 tcp/udp
guust Geplaatst: 7 augustus 2005 Geplaatst: 7 augustus 2005 Hoi, ook ik doe dit op deze manier. Hernoemen op de pc naar .mpg is al voldoende. Alleen vraag ik mij af of er een bestand is op de dreambox waar alle extensies in staan die de dreambox herkent, zodat hij m2p ook als een film bestand herkent. Iemand een idee?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen