Ga naar inhoud


Scart of RF modulator


Fransyvy

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik heb een dreambox en die heb ik via RGB aangesloten op mijn plasma beneden. Nou heb ik op de slaapkamer ook een plasma en die heb ik nu vanuit de tweede uitgang van de dreambox (alleen composiet) aangesloten op een videorecorder waarvan ik alleen de RF-modulator gebruik om het signaal via coax over 15 meter te transporteren.

Ik wil graag af van mijn video recorder uit mijn kast en wilde een Stereo RF modulator kopen maar die zijn ongeveer 100 Euro.

 

Mijn vraag: Wat is beter scart over 15 meter of een RF modulator?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor jullie snelle reactie.

 

Ik heb al een draadloze afstandbediening dus dat hoeft al niet meer zonodig maar hoe zit het met de kawaliteit van zo'n video tranmitter systeem en wat kost dat ongeveer?

Librarian: Heb je ervaring met scart (composiet) over zulke afstanden van 15 meter?

Fransyvy

Dreambox 8000 en 7000, Wavefrontier 55, Pioneer 505XDE, Denon 4306/3930, B&W Nautilus 802 en HTM3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n systeem geinstalleerd bij een kennis van me op een dreambox 500. Het beeldkwaliteit is uiteraard wel wat minder dan de dreambox op een korte scartkabel, maar het is niet storend. Ik weet niet als dit op een plasma scherm storend is. Kostte zo'n 75 euro.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

RGB over 15 meter niet doen!!! gaat niet goed, door RGB gaan namelijk meteen de kleuren en als de kleur rood bijvoorbeeld 1 volt is en de kleur blauw 0,1V dan is het percentage spanningsvan voor de kleur blauw veel hoger waardoor de kleur blauw minder is, dus je krijgt een slechter beeld.

 

Ik adviseer Svideo gebruiken (2 coax kabeltjes trekken) of gebruik component video. Deze formaten gevenn ook goed beeld en die hebben veel minder nadelen over lange lengten.

Composite niet gebruiken, te veel kwaliteits verlies.

 

suc6

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is het geheeel afhankelijk van de kwaliteit van de kabel. Als de 3x een goede kwaliteit RG59 over een afstand van 30 meter legt dan zal een leek absoluut geen kwaliteits verlies zien, gebruik je echter zeer goedkope kabel dan kan je na 10 meter al een probleem krijgen, maar ook hier weer als je een niet gecalibreerde TV hebt van 10 jaar oud zal je het ook asoluut niet merken. Maar omdat de topicstarter een plasma gaat aansturen zou ik het gewoon op de beste manier doen en dat is via component ipv RGB.

Dit is ook 1 van de redenen waarom er van RGB word afgestapt en naar component video word overgegaan.

The power of dreams...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens met google op video-balun.

Ik heb zo'n svideo-balun besteld in de states en het werkt perfect (ik overbrug zo'n 20 meter).

Svideo zonder verlies via de cat5-kabel tot 100 meter!!

Je hebt ze nu zelfs met audio...

In nederland verkoopt blackbox ze, maar je betaald de hoofdprijs!!

DM7000S/DM500S - Multytenne Twin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Zoek eens met google op video-balun.
Ik heb zo'n svideo-balun besteld in de states en het werkt perfect (ik overbrug zo'n 20 meter).
Svideo zonder verlies via de cat5-kabel tot 100 meter!!
Je hebt ze nu zelfs met audio...

Nog nooit van gehoord maar lijkt me een leuk alternatief. Op een_of_andere_veiling_site zijn ze ook volop te vinden. Ik heb even snel gekeken maar zag alleen coaxiale ingangen, dan kun je toch geen s-video of RGB aansluiten?

Keep firing, Assholes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...