Pvanwell Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 Onze kleinzoon is in het bezit van een Asscom reference, welke dateert uit 2000. Nu is deze nooit gepatched. Heeft het wel geprobeerd met het kabeltje, welke gemaakt is volgens de site van Ziguers.be, maar deze werkt niet. Waarschijnlijk toch een fout kabeltje. Is deze kabel ergens te koop. Er staat een adres op, maar deze werkt niet. Je bent erg beperkt met de oude gegevens, je kunt nl. geen zenders verzetten, enz. enz. Wie kan onze kleinzoon helpen aan inlichtingen/hulp om deze Asscom reference te patchen? Weet weinig van deze deco, aangezien ik zelf een Strong8000 heb, welke ik met veel hulp van de Sat4all-medewerkers steeds heb kunnen patchen. Bijvoorbaat dank. Mvrgr Pvanwell
Delano Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 al een zoekopdracht gedaan in dit forum? ("Asscom reference")
Gast Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 Het kabeltje zal idd net goed zijn. Let goed op de pinout, die duidelijk staat vermeld bij Marc. Ook gaat het niet zonder risico....je ontvanger kan dusdanig van slag raken, dat hij onbruikbaar wordt. Je bent gewaarschuwd!!! Lees GOED de berichten van GERRITB (de kenner). Grtz, Steven
Pvanwell Geplaatst: 10 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 10 augustus 2005 Bedankt voor de informatie. Ga me orienteren op de sites. Mvrgr Pvanwell
marc74 Geplaatst: 10 augustus 2005 Geplaatst: 10 augustus 2005 Hallo, Het patchen van de asscom brent niet zo veel extra's meer. Of eigenlijk helemaal niet.. Enige voordeel is misschien dat je 2000 kanalen hebt. Er is geen soft zoals bijv. bij Pioneer of Philips. Voor die recievers is het nog wel interessant. Marc
Pvanwell Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2005 Bedankt voor jullie reacties. Heb op Asscom reference op deze site gezocht, maar vind het toch wel riskant om aan deze patch te beginnen omdat ik toch niet zo technisch ben en als ik dan de berichtgeving van Marc74 bekijk dan win ik er niet zoveel mee. Hoofdzakelijk gaat het mij erom dat ik de zenders handmatig kan verplaatsen nadat ik de zenders via de schotel heb laten inlezen. Nog even een vraag: weten jullie ook welke kaart ik kan gebruiken: een goldkaart of een funkaart? Mvrgr Pvanwell
Gast Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Alleen orginele kaart werkt erin. Grtz, Steven
gerrit B Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Bij een maagdelijke Asscom staat ned 1 op 1 ned2 op 2 enz. Op het moment dat je via de C+ lijst/methode in gaat lezen staat meestal C+ rood op 1 C+ blauw op 2 enz. en ned 1 op 11, ned2 op 12 enz. Nadeel van de C+ lijst is dat de 1e 501 geheugenplaatsen door C+ zijn vastgelegd (en je hebt er maar 1000) en je deze dus niet meer kunt wijzigen of je moet de truuk te passen die ik hier op het board heb geplaatst, maar dan nog is het vrij veel werk. Met behulp van het kabeltje en een editor kun je ook de lijst op je computer bewerken en daarna terug sturen hetgeen veel sneller en eenvoudiger gaat. Maar je moet de Asscom er wel voor openen. Is je Asscom dus nog maagdelijk en ned 1 op 1 enz. dan zou ik de C+ lijst/methode zeker niet gaan gebruiken. Veel beter is om via het menu de optie toevoegen te kiezen, hierdoor blijven de bestaande zenders op de huidige plek staan en worden nieuwe zenders aan het eind toegevoegd. Hierna kun je volledig zelf bepalen waar je de zenders naar toe wilt verplaatst. Een gold of funkaart kun je niet gebruiken in een originele Asscom, die werken alleen maar als je de patch hebt gebruikt dus gewoon een geldige kaart kopen (varieerd van 65 tot 80 euro) suc6 Gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
lock Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 Tegenwoordig staat Ned.1 op 1 enz. en C+ begint bij 11, dus je kan rustig een Canaldigitaal search doen, er gebeuren geen vreselijke dingen en je kan altijd nog daarna via de truuk de eerste 500 kanalen rangschikken, zoveel werk is dat niet: je hoeft ze niet alle 500 te rangschikken! "That's another fine mess you've got me into"
Pvanwell Geplaatst: 12 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2005 Ga het e.e.a. proberen. Mijn kleinzoon heeft een geldige kaart, dus dat is geen probleem. Mvrgr Pvanwell
gerrit B Geplaatst: 12 augustus 2005 Geplaatst: 12 augustus 2005 nogmaals, ik zou de canal+ zoekfunctie niet gebruiken maar je moet het natuurlijk zelf weten. Als ned 1 al op 1 staat kies dan toevoegen, want men kan wel zeggen zoveel hoef je niet te wijzigen, maar via de C+ methode vallen er ook heel wat gaten tussen de zenders en het geheugen is dan wel zo vol en je kunt alleen via een truuk de 1e 501 zenders van plaats wisselen. Kies je toevoegen dan blijft de huidige lijst bewaard en kun je ook gewoon zonder gedoe zenders verplaatsen. Hou er wel rekening mee dat als je eenmaal de C+ lijst in je ontvanger hebt staan je niet meer terug kunt anders dan via de dealer. suc6 gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Pvanwell Geplaatst: 13 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2005 Zal je raad opvolgen. Ergens heb ik gelezen, dat wanneer je toegevoegd heb tot aan 999 kanalen en deze lijst gescreend hebt, je dan weer kan laten toevoegen, met in achtname dat je dan de antenne tot aan 25% eruit haalt. Is dat juist? Onze kleinzoon wil o.a. bepaalde muziekzenders op de deco hebben en deze zaten niet op de eerste 999 kanalen. Zijn vraag is dan ook wat kan hij het beste het eerst laten toevoegen: op de Astra of de hotbird? Bedankt alvast voor de informatie! Groet Pvanwell
gerrit B Geplaatst: 13 augustus 2005 Geplaatst: 13 augustus 2005 Ik denk dat hij op de astra niet zo gek veel ongecodeerde muziek zenders kan vinden en dat hij op de hotbird meer kans maakt. In iedergeval zijn hier VIVA Polska en 4funtv als FTA zenders te ontvangen Maar ik denk dat hij nog wel een keer zal mopperen, want om een zender te verwijderen moet je, zo uit mijn hoofd, 3 x op een knop drukken. Dus 400 kanalen vrij maken is 1200 keer op een knop drukken, dan komt er bij dat je er niet meer dan een stuk of 30 gelijktijdig kunt wissen omdat je anders het risico loopt dat de ontvanger vastloopt. Als dat gebeurd kun je eerst nog een poos wachten, maar als dat ook niet helpt dan helpt alleen de powerknop nog en kun je weer opnieuw beginnen. suc6 Gerrit B zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Pvanwell Geplaatst: 14 augustus 2005 Auteur Geplaatst: 14 augustus 2005 Onze kleinzoon volgt deze site en zal jullie raad wel opvolgen. Alvast bedankt Mvrgr Pvanwell
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen