Ga naar inhoud

Opgenomen films snel doorspoelen, iemand een idee?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Meestal als ik een tv-serie, film etc.. opneem begin ik iets eerder. Dus als ik ga afspelen moet ik meestal 5 minuten doorspoelen. De reklames van tegenwoordig duren ook ongeveer 10 minuten. Nu heb ik sinds gisteren de TF 5510PVR met 250gb HDD en ben meteen begonnen met opnemen. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld heel snel voorruit te spoelen (6 speed is het snelst), bij een dvd speler kan je bijvoorbeeld zeggen ga eens 5 minuten verder kijken. Kan di took bij de TF 5510 en heb ik een oude software versie of is dit in satellietproducentenland nog niet uitgevonden?

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Geplaatst:

Binnen de reguliere software van de TF5510PVR is er geen ander mogelijkheid dan 6x resp. 4x versneld voor- resp. achteruit te spoelen dan wel via een toetscombinatie de film een aantal minuten verderop te vervolgen.

Uit jouw opmerking maak ik op dat jij (nog) geen gebruik maakt van de door Happy2000 beschikbaar gestelde BlueLineInfoBox.

In deze TAP is heel recent een optie opgenomen waarmee je heel eenvoudig het aantal minuten ingeeft dat je de film vooruit of terug wilt laten springen.

Lees maar eens de uitgebreide draad hierover.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

Ik gebruik ook de Tap die hiervoor besproken is, maar er is ook een manier in de standaard software van Topfield:

Druk tijdens het afspelen op play, je ziet nu een balk bovenin verschijnen, nu kun je met de fast forward toets snel een aantal minuten verder "spoelen", laat je de toets los, dan gaat ie verder met play.

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Geplaatst:

Het kan wel; druk op play toets en dan zie je die gele balk.

Druk je nu met de V+ toets dan srolled het beeld naar rechts en zie je min en %.

Kopieren gaat max 6x

Todays dummy is tomorrows expert!
Geplaatst:

Het gele knopje (op de 4000 tenminste) springt een halve minuut vooruit (als je geen markers hebt geplaatst).

In de "gele balk mode" kun je ook >> en << gebruiken (doet hetzelfde als V+/V-.

Er is ook een TAP om je toetsen wat te verbeteren.

Geplaatst:

Je kunt ook tijdens het afspelen met behulp van de cijfertoetsen op je afstandbediening een percentage ingeven. Dat verschijnt dan links bovenin je scherm in een blauw vakje. Vervolgens springt ie naar die plaats in je opname. Erg handig!

Geplaatst:

En zo geeft Hoogste Veldje het beste antwoord!

Super- SUPER handig, om door te spoelen met behulp van de cijfertoetsen. Sinds ik het ontdekte, een jaartje geleden, gebruik ik nooit meer anders.

Bink

Geplaatst:

nog makkelijker is het gebruik van de Nieuwe informatie balk voor topfield van Happy, als je deze geinstalleerd en je bekijkt een opname kan je vooruit springen door het aantal minuten van de sprong in te toetsen, zo ben ik erachter gekomen dan de reclamebreaks van de serie Taken bij RTL5 7 minuten duren (erg lang dus), de reclame begint, je drukt 1x op 7, reclame voorbij. Reuze handig.

Met dank aan Happy.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Geplaatst:
Citaat:
Wie of wat is "Happy"? En waar biedt hij deze firmware aan?

Ik dus, het programma is een tap die je op de topfield kunt draaien, en je kunt hem hier downloaden KlikKlak

VU+ Ultimo 4K - DVB-C FBC - DVB-S FBC Tuners - VTI Image.

Dreambox 8000HD PVR - 2x DVB-C 2x DVB-S Tuners - OpenATV, Image.
Multi Focus Dish E85, 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 9E

Geplaatst:

kijk ff op zijn site of volg de veruit langste thread van dit Topfield forum met als titel "nieuwe informatiebalk enz"

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen