Ga naar inhoud


ToH 3.3 HoT5.6


baker

Aanbevolen berichten

FredjeV,

 

Zoiets was mij ook al opgevallen. Met een seca 2 kaart in een matrix reloaded ( ucas 3.0 ) had de pmc tabel keurig aangepast, zoals ik dacht dat het moest. Ik had dus geen beeld ( TOH op card+emu ). Daarna heb ik deze entrys verwijderd, toen werkte het wel.

 

In de humax, die ik nu thuis hebt, zit een irdeto 2 kaart erin, zonder aanpassing van de pmc ( dus ik gebruik de pmc tabel, die in de TOH firmware zit ) werkt dit op alle kanalen perfect ( ook op rtl 7, zowel op nieuwe transponder, als ook op de oude ).

 

Mijn conclussie is dan ook: pas de pmc tabel alleen maar aan, wanneer je steeds moet schakelen ( in het TOH/config menu ).

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bij H.F. heb ik gepoogd een discussie hierover op te zetten , maar daar kwam weinig uit.

Het ging dus over het toevoegen van een 4e CAID optie. Dus:

CARD+EMU+S+CAM óf CARD+CAM+EMU+S

 

En wel zo, dat er bij het zappen boven het coderings-info vakje "cam" aangegeven wordt, of "trying cam", zoals dat nu voor card, emu en sharing gebeurd.

 

Wie weet hier meer over?

Het zou een flinke stap vooruit zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer, als men zich er met dergelijke argumenten vanaf maakt, Harry.

Maar deze Italiaan ontwikkelt net zo min firmware als wij.

 

Daar heeft nog steeds een paar Duitsers het alleenrecht op. Die proberen ons dan ook bewust info te onthouden, zodat we niet op eigen houtje verder kunnen.

Er werd ons bijvoorbeeld altijd wijs gemaakt, dat er geen enkele reden is, om zelf de pmc tabel aan te passen.

Inmiddels weten we beter...

 

Mochten de Duitsers het weer eens op hun heupen krijgen, en stoppen met de productie van nieuwe firmwares, dan zitten we dus mooi met de gebakken peren.

 

Het is ook daarom, dat ik de mensen aanspoor, om zelf actie te ondernemen, en niet voor ieder pietluttig veranderingetje gaan zitten wachten, tot ToH met een update komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat harry wel een beetje gelijk heeft, ik denk dat er maar weinig mensen (althans hier) in staat zijn de software in de humax volledig opnieuw te schrijven. OK het 'spelen' met de PMC tabel is leuk, maar het stelt natuurlijk weinig voor in vergelijking met de EMU software in de humax.

 

Ook ToH heeft de software niet in een keer gemaakt, daar is ie al jaren mee bezig. Hot heeft het voor elkaar gekregen om in samenwerking met ToH de broncode te kunnen aanpassen.

Zolang als wij niet de broncode van ToH krijgen (en eigenlijk kan ik dat best begrijpen) zullen we nooit in staat zijn om een aanpassing ini de patchsoftware te maken. Terzijde vraag ik me af of als we de broncode wel zouden hebben hoeveel mensen daadwerkelijk een zinnige bijdrage zouden kunnen maken aan de patch. De meeste varianten zouden waarschijnlijk bestaan uit een minimale aanpassing en in grote letters hun naam op de patch.

We zien dit namelijk nu ook al gebeuren, daar slaat dan ook de LAST CALL regel van PH op.....

 

Ik wil hiermee niemand op de tenen gaan staan, maar het is wel een beetje de waarheid.

 

FredjeV (ongezouten maar waar...)

Rebox RE8500 V2.11.34

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen, voor de dreambox is het wel wat makkelijker te programmeren omdat hier de drivers ed grotendeels bekend zijn en de os gebaseerd is op een open source linux waarvoor je vrij makelijk met moderne programmeer talen zoals C iets voor kan schrijven, de os van de humax is gebaseerd op assembly code, ik weet niet of de heren van TOH wel de volledige broncode hebben van de Humax aangezien zij ook niet echt grote veranderingen kunnen doorvoeren ik vermoed van wel, natuurlijk zit je wel met hardwarebeperkingen, dat si het grootste struikelblok bij de humax, je hebt sterk beperkte geheugen en opslagruimte, sterk veroudere cpu etc.

 

Je kan op de TOH site altijd voorstelle doen, ik had ooit een voorstel gedaan om met een druk op "ok" als je een kanaal selecteert uit de kanaallijst te kunnen, in de volgende uitgave van de TOH was die verwerkt.

*** Humax 5400Z Loader H2.08 TOH 3.4_HoT EMU 10.0 Triax 110 STAB 120HH ***

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
@The_Pope:

Ik heb niet geschreven dat er geen meerwaarde is, die is er ook voor abo en secakaart waarvoor geen rechten zijn op de MTV/VH1/talpa kanalen. Maar met een cam en NL secakaart is er wel een PMC tabel wijziging nodig om deze kanalen via de Emu te openen.

Maar we weten nu dat het met een Irdeto 2 kaart zonder wijzigingen ook werkt, of was je reply voor @klukje?.


Is er iemand die mij de bijbehorende PMC tabel voor een originele C+ SECA kaart kan PM'en? Of misschien in de bijlage zetten?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...