Ga naar inhoud

solosammy soft in nokia9500 wil niet lukken !

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb hier een Nokia9500 staan die na het uitschakelen van het irdeto 1 systeem nog enkel voor FTA-kanalen kan gebruikt worden. Nu wil ik wel mijn cam ombouwen om met Wanissa en Solosammy te gaan kijken of er dan meer kanalen zichtbaar worden!

Heb vroeger met een BDM al de bootloader B2.00UNS erin gezet om met de dvb-software te kunnen werken. De versie die er nu inzit is DVB2000 v1.84.7

Nu ben ik aan de slag gegaan volgens het bekende stappenplan na eerst het topic goed te hebben doorgenomen !

Aangezien ik vroegen al problemen heb gehad om nieuwere versies van de dvb2000-soft te laden ben ik maar met de software eerst begonnen voor de ombouw van mijn cam!!

Probleem is nu dat er via geen enkele weg verbinding kan gemaakt worden met de Nokia9500 !!

Via serieel kan ik al lang geen verbinding meer maken en via scsi wil het ook niet lukken dus dacht ik de "dvbk1847.bin" te laden met de BDM maar ook dat wil niet lukken !!

Als ik "bd32win" opstart krijg ik na het drukken op "PRESS BUTTON TO CONNECT" al direkt de melding "TRYING TO CONNECT" gevolgd door "BDM_FAULT_POWER" en word de nokia uitgeschakeld. Dit gebeurd onder windows98

Onder windows2000 en met "bd32win" komt er na het drukken op "PRESS BUTTON TO CONNECT" de melding "Priviligierte Insturktion" en gaat de Nokia uit en gebeurt er verder niks !

Wat doe ik verkeerd??

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

waarom niet de full versie erin zetten met transbox pro? zijn maar 2 files

en met transbox pro en nulmodem kabel moet dat geen probleem zijn

vooral niet met win 98 wat jij gebruikt

gr metropar

VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500,

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Wel standaard gebruik ik win2000 maar heb een tweede bootdrive gemaakt met win98.

Heb dus pc lopen onder win98 en start Transbox pro, zet alleen een vinkje naast software en laad "dvbk91b7full.bin".

Ik klik op start en achter status komt er heel kort "searching dvb98" en daarna komt er "com open" te staan. Nu is "connect" aan de beurt en achter status komt er "waiting for answer" , en binnen de 20sec gaat de stekker erin . De Nokia start gewoon door !! en in transbox pro komt er een error met melding "timeout" die klik ik weg met "ok" en dan komt er "NO SERIAL ACCESS" !! Trouwens onder win2000 is het net hetzelfde !!

Probeer ik met nokia serial downloader een versie van dvb98 of dvb2000 of zelfs die dvbk91b7full erin te zetten onder win 98 of win2000 lukt dit ook niet !

Snap er niks meer van!

BigBisat (Astra 1-2-3-4, Hotbird, Eutelsat 9B, Thor en Turksat 42°). Dreambox 920 met dvb-c en dvb-s, Dreambox 7080 met 3x dvb-s en dvb-c, Dreambox8000

Geplaatst:

wel een goede versie van transboxpro?

moet eigelijk van zelf gaan via transbox pro

goede com poort instellen

dan via:edit-software-insert list item de benodigde software laden en save in transbox dan soft aanvinken

vervolgens op start kliken in transbox dan op connect klikken en dan pas de stekker in het stopkontakt en als alles goed is gegaan verschijnt er serial

op het display van de box

dan kun je via upload de soft in de box zetten

met goede transbox versie en 0 modem kabel moet dat lukken

zowel met win98 als met 2000 of mill.

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Solosammy, als ik het goed voor heb, laat een multicam werking toe, en laat toe van seca kaarten in de irdeto ontv te gebruiken, maar laat tot nu niet toe om die seca kaarten maandelijks te upgraden?

Wordt daar nog iets aan gedaan dat de seca kaarten ook de update ontvangen/verwerken?

Geplaatst:

Hier even de info uit transboxpro:

TransBox Pro ©1997/98 by Mario Bohn

Rev. 2.0.0.1.4

Serial-No: *******

Up-and download your mediamaster or d-Box via serial connect

en verder info over Copyright en licence

De nulmodem-kabel heb ik zelf gemaakt zoals die die ik gebruik voor de humax. Bij deze hoe de connectors zijn aangesloten, de kabel is 8-aderig met afscherming die als 9de draad dient:

1-1

2-3

3-2

4-6

5-5 (afscherming)

6-4

7-8

8-7

9-9

Groeten en vooral bedankt voor de hulp

Bambike

Geplaatst:

is het inmiddels gelukt de soft erin te zetten?

@ jan ambers

wat betreft de kaart update zijn we nog steeds mee bezig als er even tijd voor is

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Neen, nog steeds geen succes !

Heb ook eens geprobeerd om settings in nokia te zetten met setedit. In setedit via bestand op "schrijven" geklikt , krijg de melding "Hit OK to continue or cancel to cancel" , natuurlijk op "OK" en dan komt de melding "trying to connect" gevolg door de melding "ERROR WRITING" en op TV-scherm is er dan even "SERIAL ERROR "te lezen.

Ben ondertussen ook op zoek geweest of de aansluitingen van de nulmodemkabel goed wel zijn en het is me opgevallen dat enkel de draden 5-5 , 2-3 en 3-2 echt nodig zijn. Is dit mischien van belang of is mijn kabel in orde zoals ik een vorig bericht heb uitgelegd?

Geplaatst:

Maar zoals ik in eerste bericht al melde is er al lang geen verbinding meer mogelijk via seriele-poort. De soft-update gebeurde telkens via scsi onder win2000.

Heb de oude werkwijze vanonder het stof gehaald , namelijk eerst de nokia aansluiten via scsi en dan pc opstarten zodat die de nokia kan vinden om de driver, "DVB2000.INF" , te installeren en daarna nog de "aspi v4.72.2" drivers installeren en terug opstarten maar dan kan er geen verbinding gemaakt worden! Wat ik wel nog weet is dat ooit eens iets is mis gegaan met een software-versie en daarna is de nokia in herstelling geweest en toen is er "DVB2000 v1.84.7" ingezet, maar daar was ik natuurlijk niet bij om de weten hoe dat is gedaan !!

Groeten Bambike

Geplaatst:

zou kunnen dat het ic van de serieele poort max 232 onder op de print

defect is

en dat je daar door geen serieele verbinding krijgt

maar dan moet het met een bdm interface en bdp 115 of transx wel gaan

je zou ic no: ip21 (max232) onder op het main board kunnen vern

maar persoonlijk zou ik de box eerst eens geheel leeg maken met bdm

en dan de bootloader er opnieuw in zetten waarschijnlijk werkt alles dan weer

(normaal)

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Heb dus de BDM aangesloten en de jumper geplaatsten de nokia aangezet. Start dan bdp 115 op en klik op "press to connect". Het schermpje op de nokia gaat direct uit en ik krijg een error!! met de melding:

DBM_FAULT_POWER

in Module : Read Bdm

Check the Cable and power on your D-Box/Mediamaster

Als ik dan op "OK" klik floept de nokia weer aan en start gewoon op.

Zou het kunnen dat de BDM kapot is ??

gr bambike

Geplaatst:

In het bios van de PC moet de printerpoort op Bi-directioneel staan, dus geen EPP of ECP.

Geplaatst:

printer poort staat hier al jaren op ecp/epp zonder problemen

dus dat is de oorzaak niet

probeer maar eens met de port delay in bdp 115 op 700 te zetten

als het dan nog niet werkt ga ik twijfelen aan je bdm

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Geplaatst:

Heb dus in bios "normaal" verandert in "ECP/EPP" en pc opgestart in windows98

Bdm aangesloten en de port delay in bdp 115 op 700 gezet

GELUKT !!!, verbinding met de nokia

Heb alles gewist, ook de bootloader!

Daarna eerst Bootblock erop (B210UNS)

Dan de Firmware erin dvb1847k.bin

Kan ik ook via deze weg de andere soft erin zetten ??

gr bambike

Geplaatst:

blij dat het is gelukt persoonlijk zou ik boot 2.00uns zetten i.p.v. 2.01

als je vanuit dvb1847 begint gaan niet alle file met de bdm

wel als je de dvbk 91b7 full versie zet en daarna de settings tab file

voor verdere info zie pm

gr metropar

nokia9600 ,dbox2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen