Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een FTA Sky kaartje dat goed werkt met Newcamd/Betad. Ik zou graag de expiry date uitlezen en dat kan door te telnetten naar poort 14001. Dat werkt echter niet (geen verbinding) ook niet vanop de DM zelf (DM7020). Nu heb ik eens cardserver_6.1 manueel opgestart (uiteraard als newcamd uitstaat), en dan krijg ik dit:

root@dreambox:/var/tmp# cardserver_6.1

[cardserver 17:30:10] compiled May 13 2005, 13:37:05

[cardserver 17:30:10] Card 1/0 reset

[cardserver 17:30:10] Card 1/0 reset failed

Dat krijg ik zowel met de kaart in slot 1 of 2. Maar hij werkt dus wel!Ook vreemd is dat het /var/script/newcamd_6.1_betad_cam.sh mooi cardserver_6.1 opstart, maar dat cardserver_6.1 dan niet terug te vinden met ps -e. Is het misschien omdat Cardserver de Sky-kaarten niet ondersteunt? Maar hoe moet ik ze dan uitlezen? Heb ook al eens met Camd3 geprobeerd, maar die geeft een IO error...

Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Gemini 2.10. Trouwens, als ik op de blauwe knop druk zie ik ook geen EMU SETUP...

945093-config_files.zip

Geplaatst:

installeer Card Info Centre 3.0 eens, staat volgens mij wel in de pluginlijst van Gemini. daarmee kan je smartcards ook checken op hun geldigheid en expiration-date. werkt alleen met newcamd of mgcamd

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
installeer Card Info Centre 3.0 eens, staat volgens mij wel in de pluginlijst van Gemini. daarmee kan je smartcards ook checken op hun geldigheid en expiration-date. werkt alleen met newcamd of mgcamd

Hmmm, is het niet zo dat Sky enkel met BetaD werkt zodat dat niet zou werken?
Geplaatst:

grmbl ... zie ik nu pas (gemakshalve even van een seca2 kaart uitgegaan).

euhz .... dan moet ik je het antwoord schuldig blijven, ik weet niet of dat uit te lezen valt. NDS werkt volgens mij weer heel anders dan seca2 (qua updates).

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
heb je wel beeld via dat kaartje ? of heb je hem niet per ongeluk met de chip omhoog ipv naar beneden ?

Ja hoor, ie werkt perfect met BetaD/Newcamd. Niets op aan te merken...
Geplaatst:

de foutmelding van cardserver is normaal - cardserver kan geen Sky kaarten lezen en dus geeft ie foutmeldingen bij de initialisatie. Dat je kaart wél werkt komt doordat newcamd 6 ook betad opstart, en die pakt je sky kaart wél. Probleem met betad is wel dat je de geldigheid van de kaart inderdaad niet kunt uitlezen, op geen enkele manier !

indien je dit écht wil, dan moet je terugkeren naar newcamd 5.28 met de "gepatchte" cardserver die met NDS over weg kan. CardInfoCenter zal dan de geldigheidsdatums van de kaart wél kunnen uitlezen.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen