Ga naar inhoud


Start Camd


view

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik ben nu al een hele tijd bezig om radegast en ook Mgcamd in een image aan het lopen te krijgen.

Helaas lukt dit al een geruime tijd niet meer.

De "oude" manier was een verandering in decoder.cpp zodat bij iedere zap de camd opgeroepen werd.

Code:
if (execlp("camd", "camd", buffer[0], buffer[1], buffer[2], descriptor, 0)<0)eDebug("camd");

 

Dit werd veranderd in:

Code:
if (execlp("/var/emu/camd", "/var/emu/camd", buffer[0], buffer[1], buffer[2], descriptor, 0)<0)eDebug("camd");

Ook de dvbservice.cpp werd aangepast (Decoder::addCADescriptor((__u8*)(ca->data));)

Nu werkt deze patch niet meer.

 

Wie kan me met dit probleem een beetje op weg helpen, het schijnt nu net als de pmt.tmp in cahandler.cpp gedaan te worden.

Maar ik kan daar niet direkt iets vinden waar ik de cam start en deze ook blijft lopen.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo Oudeis,

 

dank voor je reactie.

Het zo dat als men alleen radegast in een image wil hebben die uit 2 files bestaat twt. camd & rdgd

De rdgd wordt een keer gestart vanuit de rcS of start_enigma, niets speciaals.

Maar de camd moet bij elke zap opnieuw gestart worden.

Dit werd in de bovenstaande patch opgelost.

Dit werkte tot ongeveer een jaar geleden.

Er zijn toen op een paar knappe koppen na geen images meer gemaakt met Radegast.

Ook na verschillende topics op verschillende forums was uit met de pret en is er nooi een goed antwoord gekomen.

Ik weet dat er een patch betaat maar heb in het afgelopen jaar niets of zeer beperkte info gevonden.

Als het niet een patch is in men CVS image moet er toch ergens een daemond zijn die dat kan oplossen, maar ook daar heb ik zelf nog niets op kunnen bedenken/gevonden.

 

Wel bedankt voor de tip met de server (newcamd?) ga ik uitproberen.

 

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

De cardserver is inderdaad de newcamd cardserver.

 

Ik zal binnenkort ook eens gaan stoeien met radegast. Misschien dat ik wat meer geluk heb.

 

Ik heb wel op een aantal plaatsen wat dingetjes over camd gelezen, namelijk dat deze uitgefaseerd wordt, aangezien enigma tegenwoordig via sockets met camd2 moet kunnen communiceren. Ergens in de originele source moet te vinden zijn wanneer dat precies is gebeurd, en dan moet het redelijk makkelijk zijn om vervolgens de code weer op de goede plaats terug te krijgen.

 

Het is voor mij nog wel allemaal erg abstract, camd, camd2 en radegast zijn voor mij allemaal onbekend terrein.

 

Het maken van een eigen daemon die bij elke zap camd herstart moet op zich ook erg eenvoudig zijn. Ik kan ook wel iets in die richting proberen.

 

- Ruud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...