Ga naar inhoud


RTL 7 toevoegen aan topfield 4000


Gast Henri Aalten

Aanbevolen berichten


Mijn installatie heeft twee DISEqC schakelaars met ieder dezelfde configuratie. Als jullie alleen naar Astra kijken met een twin lnb, kunnen jullie het volgende doen.

Kies op je ontvanger RTL4.

- menu

- installatie

- zenders zoeken

- zoek modus, pijltje rechts totdat je komt bij

handmatig

- zoeken starten

Heel eventjes wachten en dan verschijnt er een lijstje van gevonden stations. Druk op OK.

De nieuw gevonden zenders verschijnen onderaan in de lijst.

Dat betekent dat je nu met de menu optie zenders sorteren de oude RTL7 kunt weggooien en de nieuwe op z'n goede plek kunt zetten.

 

Als je dat alles gedaan hebt, moet je de hele zenderlijst kopiëren naar de andere tuner.

dat doe je als volgt.

- menu

- installatie

- zenders kopiëren

- alles kopiëren

 

Succes!

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Henri Aalten

Gedaan zoals omschreven ging inderdaat helemaal goed.

Een probleem,

 

Ik kom met geen mogelijkheid meer uit het menu, wat voorheen

probleemloos werkte ???????

 

Verder werken en nu ook een aantal zenders niet,

alleen de vrij te ontvangen zenders wel ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb ook een probleem met RTL7 sinds 25-7.Plotseling verdwenen, dit op mijn topfield 4000 met quad lnb, waar ook nog een TF 3000 aanhangt. In de 4000 een Xcam die goed werkt en in de 3000 een aston 1.07 waar ook geen problemen mee zijn. Na zoeken staat rtl 7 wel in de lijst met een stip, en met de oude gegevens 12574 22000. Alles geprobeerd,transponder toegevoegd, handmatig zoeken, automatisch zoeken, spanning eraf, laten zoeken met 1 tuner losgekoppeld, met aston 1.07, met xcam, gecontroleerd of hij niet onder een andere naam stond. Inmiddels is het op de 3000 wel gelukt na enige pogingen.

Andere zenders werken wel op 12343,27500H, dus ik weet het niet meer.

Falko8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yorin is al verwijderd, maar helpt niets.Het reemde is dat na de stappen menu-install-zenders zoeken-handmatig-12343,27500H-zoeken, er 9 zenders in het lijstje staan, waaronder RTL7, maar na okë drukken staat RTL7 met een punt erachter in de zenderlijst met oude gegevens en is er geen beeld, of hij komt helemaal niet in de zenderlijst voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Yorin is al verwijderd, maar helpt niets.Het reemde is dat na de stappen menu-install-zenders zoeken-handmatig-12343,27500H-zoeken, er 9 zenders in het lijstje staan, waaronder RTL7, maar na okë drukken staat RTL7 met een punt erachter in de zenderlijst met oude gegevens en is er geen beeld, of hij komt helemaal niet in de zenderlijst voor.


Ik zie dat jij ook nog steeds precies hetzelfde probleem als ik heb, ik heb inmiddels zelfs de nieuwste firmware er op gezet, maar helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...