Ga naar inhoud


Diseq resetten.


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo .

 

Ik heb een probleem met mijn diseq het commando naar andere satelliet doet hij maar gedeeltelijk als ik hem dan met de hand laat draaien doet hij dat wel als ik een commando geef terug astra hotbird dan gaat hij wel terug .

Andere lnb en andere kabels ook al geprobeerd .

Kan ik de motor resetten ik heb een topfield 4000 pvr

Andres ben ik bang dat de motor kapot is .

 

Groetjes dreka

Link naar reactie
Delen op andere sites


En welke rotor heb je dan?

Een stab, moteck of nog een andere?

 

Bij de moteck sg-2100a die ik heb zit er een reset op de motor zelf.

 

Eerst op de tuner de sat kiezen die op je 0-punt staat (sirius waarschijnlijk), dan indien nodig de rotor met de east/west buttons op het nulpunt draaien.

 

En dan met een paperclip o.i.d de reset knop drukken.

 

suc6 André

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had hier ook een bericht geplaatst over een motor die niet verder meer wil draaien. Zelfs manueel via een commando op de sat receiver wil de motor niet doordraaien. terugkeren doet ie wel. Ik vrees dat motortje bij mij kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je al geprobeerd om de east/west limiet uit te zetten.

Laats was ik ook bij iemand waarvan de motor ineens niet meer verder wilde draaien.

Clear east/west limits gedaan en probleem was verholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zit in de receiver.

Bij mijn Atsat is dat naar menu en kies antenne setup en daar kan ik de limiet uitschakelen

Ik denk dat je dat bij de Topfield in de zelfde richting moet zoeken

 

Leo

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je niet per ongeluk iets in de instellingen in het menu van de topfield veranderd? Als je zo een stab of moteq motor met usals hebt, dan diseqc1.3 of usals inschakelen en diseqc1.2 uitschakelen.De coördinaten staan die ook nog goed ingesteld? Ga naar referentie wat doet ie dan?Als het goed is gaat ie dan naar het "0"punt van de motor dat is waarschijnlijk Sirius als je daar op hebt uitgericht(dit gaf the librarian ook al aan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een STAB motor. In de ontvanger kan ik kiezen tussen USALS en Diseqc 1.2. Als ik het ene kies wordt het andere automatisch uitgeschakeld of omgekeerd. Sinds de eerste dag staat hij op USALS instelling. Nooit wat veranderd aan die instellingen. Toen ik de motor pas gekocht had draaide die wel door tot de Hispasat positie. Nu echter niet meer. Ik moet wel bekennen dat het motortje in vergelijking met vroeger veel meer lawaai maakt en dat hij blijkbaar moeite heeft om naar het westen te draaien. Ik hoor een duidelijk verschil in geluid tussen het naar het westen draaien en naar het oosten draaien. Slijtage?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...