Ga naar inhoud


kan er een 7200rpm HDD in een DM-7020S ?


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier een 7200 rpm harde schijf in zijn DB7020? Geeft dat geen problemen? Het is namelijk nog erg moeilijk om 5400rpm schijven te vinden die groter zijn dan 200 GB bijvoorbeeld. Er is toch geen limiet qua GB veronderstel ik? Zijn er merken die af te raden zijn? Ik heb wel een hdd-lijst gevonden voor de DB7000 maar niet voor de DB7020.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat betreft de herrie: Ikzelf heb in mijn pc Maxtor schijven met liquid lagers, en die hoor je nauwelijks. Geen draaigeluid van de lagers, en het geluid van de kopbewegingen kun je met een tooltje (volgens mij zelfs met hdparm) ook tot bijna niets terugbrengen.

Wel vind ik ze vrij warm worden, dus dat zou voor gebuik in de Dreambox een nadeel kunnen zijn.

 

Greetz, Lion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Warm worden ze allemaal wel, zodra ze actief gebryukt worden (bv bij opname),

 

Daarom is het aan te bevelen een ventilator op 7 volt onder je deksel te monteren. Dit kan middels 2 dunne tire-wraps, met de blaasrichting omhoog; lucht uit de kap blazen).

 

De ventilator sluit je aan tussen 5 volt (rood) en 12 volt (geel). Effectief heeft ie dan 7 volt en draait lekker langzaam.

 

Wel eerst even proberen of ie wel op gang komt, anders een andere selecteren.

 

 

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
en samsung de v120CE 250gb 5400rpm

Bedankt, ik heb me zo'n v120CE 250 GB van Samsung besteld. Ze blijken speciaal gemaakt voor "consumer electronics" apparaten, zoals de dreambox en zo'n 250 GB schijf kost net geen 100 euro. Maxtor zou ook CE-schijven hebben, maar die zijn nog niet te vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...