Ga naar inhoud


melding inaccessible bootdevice


joske8000

Aanbevolen berichten

Ik wil onderling bij een pc de harde schijf wisselen. Na de opstart krijg ik een blauw scherm met de foutmelding inaccessible bootdevice en het systeem niet kan opstarten. Dit is zowel bij xp-pro als 2000 pro. Waarschijnlijk heeft het te maken met de licentie o.i.d. hoe krijg ik het spul toch werkend? kweetniet.gif

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


Laptop of desktop?

 

Zijn het legale cd's en orgineel van Billie? Dus geen recoverdy's!

In het laatste geval (recoverdy) zou ik mij voor kunnen stellen dat er iets op schijf staat weggeschreven! Mogenlijk kun je dit oplossen door met Norton Gost een backup te maken en op de andere schijf terug te zetten.

Zijn het orginele cd's en het werkt niet zou ik 98 er eerst in doen patitie verwijderen (let wel er mag niets belangrijks opstaan want dat ben je dan kwijt!) nieuwe patitie aanmaken en opnieuw opstarten vanaf cdrom (win2000)

 

Gr. Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de pc waaruit de HD komt wezenlijk afwijkt van de pc waar de HD inmoet zal het je niet (of bijna niet) lukken. De licentie van Mickiesoft hangt vast aan de hardware die in je pc zit.

 

Soms wil het lukken door in je register de volgende sleutels te wissen

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet002

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet

 

HKEY_CURRENT_CONFIG\System\CurrentControlSet\Enum

 

En je moet dan handmatig je sam bewerken (b.v. met ERD commander)

 

Ook moet je onder veilige modus alle hardware handmatig verwijderen zodat er een nieuwe detectie kan komen.

Regards

 

'Life Is A Joke'

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een desktop. PIII 500. Inmiddels 98 erop gezet, daarna 2000 pro (org CD)installatie gaat prima. Na de installatie blijft tie na het laatste opstartscherm hangen en gaat niet verder. Alle pogingen om in veilige modus, reparatie etc uit te voeren stranden omdat de pc niet doorgaat.

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen uitgeruild zonder resultaat. Inmiddels wel terecht gekomen in de veilige modus. Deze loopt nu goed met netwerkmodus. Maar vervolgens weer opstarten levert nadat het toesenbord is opgelicht en en de balk in het opstart is volgelopen weer een zwart scherm op en 0-activiteit.Er zit alleen een video- en netwerkkaart in. De configuratie geen geen problemen aan.

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bad sectors zou setup win2000 en 98 moeten vinden.

Dus lijkt me niet dat dat het probleem is , mischien heb ik het fout.

Heb je geen hardware fouten. Zoals vaker voorkomt lekkende condesatoren rond de CPU? Krijg je vaak de zelfde meldingen.

 

Gr. Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de veilige modus alles laten controleren. Geen conflicten en geen problemen met de schijf.

Ik heb er weer alles afgekeilt en W98 SE geinstalleerd. Loopt nu als een zonnetje, maar ik wil eigen ivm mijn netwerk er 2000 PRO opzetten. Alleen denk ik dat het ges... weer van voren af aan begint.

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Win98 gewoon installeerd en stabiel draait, zou ik niet weten waarom WIN2000 roet in het eten zou gooien. Ik installeer hier wel eens W2K op oude pentium II's en dat gaat prima.

 

Misschien heeft het te maken met een andere schijfcontrole t.o.v. '98 maar daar zou ik niets over kunnen vertellen. Misschien een andere schijf aanschaffen of lenen om eens uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, in het verleden heeft het oude spul daar gewoon op gedraaid. Alleen het mobo is gewijzigd met een snellere proc. De rest is hetzelfde gebleven. Zijn er instellingen in het bios die dit probleem kunnen veroorzaken?

Strong 8000; vaste schotel 62 cm monoblock; Sattracker 4.0( 3 flash),lijst Joske8000 Astra/Hotbird), 8000EMU_26-06-2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een nieuw motherboard komen vaak snelle IDE poorten voor de dag die op de oude misschien NIET zaten. Heb je wel een "snelle" IDE kabel ? (80 aderige ipv. 40 aderige) ????

 

Ik zou echt NIETS anders kunnen bedenken. Ook zou ik bij de installatie de netwerkkabel er NIET in doen. Best kans dat ie op het laatst daarover struikeld...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...