Ga naar inhoud

Geen communicatie met dm500s

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Vandaag wilde ik proberen om een nieuwe image in de dreambox te schieten maar krijg de communicatie niet op gang in flaswizard pro,

geprobeerd om ip in te vullen op de pc en ip in te vullen op de box, volgens voorbeeld van sjerom

pc ip adres: 192.168.1.1

netmask: 255.255.255.0

en dan op de dreambox

ip adres 192.168.1.2

netmask 255.255.255.0

Alleen een netwerkkabel tussen pc en box en in samenwerking met een nul modem kabel, in alle gevallen geeft flashwizard pro de melding kan geen verbinding maken met ip 192.168.1.2 (dit is het ingevulde adres in flash wizard pro)

weet iemand wat hier fout gaat,

met vriendelijke groeten,

Captain

Geplaatst:

Hi Captain,

Persoonlijk zou ik om een nieuwe image in een DM 500 te zetten toch maar de laatste Dreamup nemen en dan "use netwerk" uitvinken. Ga maar voor safe en doe het seriëel met een nulmodemkabel.

Probeer dat eens.

Greetz

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

flashwizard pro gebruikt geen nullmodem kabel.

De netwerk kabel tussen je box en pc moet of via een crosskabel of via een hub/switch aangesloten zijn.

DM500 (philips tuner) - triax 78cm - strong rotor

Geplaatst:

Hoi John,

had ik net geprobeerd maar geen resultaat geen communicatie mogelijk zegt dreamup,

groeten,

Captain

Geplaatst:

dreamup is inderdaad een betere optie.

met een goede nullmodem kabel (ze verkopen vaak verkeerde) en inderdaad vinkje netwerk uit moet het lukken.

Geplaatst:

Hi,

Is het een nieuw type 500 of een "oude". Qua verbinding zit daar overigens geen verschil in. Wel qua alternatieve FW. Kijk maar eens in het topic "dode 500"

Of je nulmodemkabel is niet lekker. Al eens eerder mee gewerkt???

John

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Hoi Hout,

welk vinkje praat je over ik zie bij dreamup use network en in de dreambox enable network, beide uit of aan weet je dat, of misschien beide

groeten,

Captain

Geplaatst:

voor de duidelijkheid:

Nullmodemkabel aansluiten tussen pc en dreambox. (stroomkabel db los laten)

Dreamup starten en instellen (image kiezen en vinkje uitzetten)

Als je dan gaat flashen krijg je de melding dat je je dreambox moet aansluiten, je doet dan de stroon stekker er in en als het dan goed is gaat de status van dreamup van waiting naar connected (ff uit het hoofd, maar het gaat om de grote lijnen).

En flashen maar

Geplaatst:

Hoi Hout,

Ja dat is het goede antwoord, heb het net geprobeerd voorheen deed ik het met de afstandbediening en dat werkte niet, nog geen ervaring he met de dm 500 maar nu werkt het, spanning eraf en weer erop en meteen verbinding

bedankt,

groeten,

sailor

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen