scaw Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Als ik de kabels aansluit en de loader aanzet en de ontvanger in CHA stand dan krijg ik de volgende tekst in het onderste scherm te staan: bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 ) LOADING REQUEST Parallel transfer launched Waiting parallel negociation: Op de buiten kant van de ontvanger staat STR8000 maar als ik her en der een beetje lees dan zou V2.2 een SRT8100 zijn. Wie kan mij helpen, ben bang dat ik de verkeerde software ga installeren. Alvast bedankt André
Gast Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Als de taal bij het verbinding maken engels is dan heb je te maken met een 8100 is dit frans dan is het een 8000. mvg
scaw Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Geplaatst: 8 september 2005 Heb de firmware voor srt 8100 gedownload en geprobeerd te laden, dit lukte niet er kwam niet meer te staan als: bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 ) LOADING REQUEST Parallel transfer launched Waiting parallel negociation: Heb de firmware geselecteerd en en op start gedrukt, dan gebeurt er niets meer. Heb ook de kabels doorgemeten om zeker te weten dat het 1: kabels zijn(zowel com als LPT). Wat doe ik nog verkeerd. Ontvanger staat in CHA mode en heb als printer Generic / text only. Hoop dat iemand mij kan helpen gr Andre
Con Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Lees de handleiding in de sticky HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Gast Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Heb je wel op com 1 of com 2 gedrukt aangevinkt.
scaw Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Geplaatst: 8 september 2005 Heb het gedaan volgens die handleiding maar kom niet verder dan boven beschreven, en ja ik heb een compoort geselecteerd. Ik weet het even niet, wie kan mij helpen??? gr andré
Gast Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 probeer eens om de generic printer te herinstalleren
scaw Geplaatst: 8 september 2005 Auteur Geplaatst: 8 september 2005 Heb ik al gedaan, ook diverse instellingen van de printerpoort in de bios geprobeerd, ook dit gaf geen resultaat. Gr André
Gast Geplaatst: 8 september 2005 Geplaatst: 8 september 2005 Ben je zeker dat je de juiste kabels gebruikt ? Parallel kabel Dit moet een 25 adrige signaal kabel van 0.14mm2 zijn met aan beide uiteinde een 25 polige DSub male connector. De aansluitpinnen moeten 1:1 doorverbonden zijn. dus pin 1 aan pin 1, pin 2 aan pin 2. enz. zoals hierboven afgebeeld is: Seriële kabel De seriële kabel moet aan beide uiteinden een 9 polig DSub connector hebben, een female stekker aan de PC kant en een male connector aan de receiver kant. Als je de kabel zelf bouwt de bedrading ziet er dus hetzelfde uit als van de 25 polige kabel, maar let wel op: female en male connectors zijn elkaar spiegelbeeld!
scaw Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Geplaatst: 9 september 2005 Wat je beschrijft klopt, heb ik ook al een keer gecontroleerd, heb kabel ook nog een keer zelf doorgemeten, alles klopt volgens mij. Kan het niet wezen dat de ontvanger intern een update tegenhoud. Kun je de receiver niet resetten??? door de box opente halen en direct op de print iets te doen. Gr André
Con Geplaatst: 9 september 2005 Geplaatst: 9 september 2005 Zeg eens precies wat er wel en wat er niet gebeurd. En wat zie je in Loader geschreven staan. Mogelijk gebruik je de verkeerde firmware of kanalenlijsten of patchen, bedoeld voor een ander type. Dus geef even aan bij welk onderdeel het fout gaat en welke opmerking je krijgt. Erreur hoeft niet altijd fout te zijn. Een supersnelle pc wil ook nog wel eens problemen te geven. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
scaw Geplaatst: 9 september 2005 Auteur Geplaatst: 9 september 2005 Dit is wat ik op het scherm krijg van SRT8000 loader Bovenste vak: bin file to load: C:\Documents and Settings\Andre\Bureaublad\SRT8100_SatTracker_v2.0.bin Onderste vak: bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 ) LOADING REQUEST Parallel transfer launched Waiting parallel negociation: Als ik nu op start druk dan gebeurt er niets. Heb als printer generic / text only Heb het ook op mijn laptop(500Mhz) geprobeerd, zelfde resultaat. Hoop op antwoorden, Gr André
Con Geplaatst: 9 september 2005 Geplaatst: 9 september 2005 Er kunnen in mijn beleving maar 3 zaken niet goed zijn; - of je kabel is tóch niet goed, probeer een ander - of je printer is niet helemaal goed ingesteld - of je moet een andere Loader gebruiken. Omdat het laatste nog niet aan bod is geweest hetvolgende. Er zijn 2 Loaders, uit mijn hoofd een met een snelheid van 38400 en een van 116500 (de getallen zijn nogmaals uit mijn hoofd) Dus probeer degene die je nog niet hebt toegepast. Enkele printerinstellingen zijn - DELEN: "Deze printer niet delen" - POORTEN: "LPT1" Bij GEAVANCEERD: - "altijd beschikbaar" - Prioriteit "1" - Stuurprogramma "Generic / Text Only" - vinkje bij "Adrukdocumenten . . . . ." - vinkje bij "Onmiddelijk beginnen met . . . ." - vinkje bij "Docomenten in de wachtrij . . . ." - vinkje bij "Geavanceerde afdruk . . . . " En bij Afdrukprocessor kiezen in het linker schermpje "Winprint" en het rechter schermpje "RAW". In de hoop dat je er wat aan hebt. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
scaw Geplaatst: 10 september 2005 Auteur Geplaatst: 10 september 2005 Ik heb de waardes gecontroleerd en deze staan bij mij zo ingesteld als jij zegt. Ga eerst maar eens een andere kabel proberen. Dit duurt wel even, ontvanger is eerst weer naar de camping( hoop dat ik hem binnen een maand weer heb), Als ik iets weet dan meldt ik het hier. Eerst iedereen bedankt. Gr. André
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen