Ga naar inhoud

Hoe krijg ik een hoge snelheid via wifi?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan namelijk in mijn linksys niks veranderen zonder dat ik de verbinding kwijt raak. Ik ben dus verplicht om alles op auto te laten staan en daarmee haal ik een belabberde transfersnelheid tussen mijn db en pc, en daarbij verstikt ie in de data en gooit ie me er iedere keer vanaf. Nou had ik de router op gegeven moment in plaats van op auto op 48 gezet en dat liep mooi tot vandaag. Nu vind hij het db ip nummer niet, behalve op auto. Ik snap er niets meer van. Wie kan mijn zijn instellingen eens geven waarop het goed draait met een WAG54G en een WET54G?

Bedankt

groeten satbakker

- GigaBlue Quad Plus / draaibaar via Vbox
- Jaeger Silent Gold Geotrack 107 H2H 36V
- Triax 120 cms. off set / Invacom 0,3 DB
- Satfinder Promax

Geplaatst:

Wat bedoel je precies met "alles op auto", "verstikt ie in de data en gooit ie me er iedere keer vanaf" en "vind hij het db ip nummer niet"?

Geplaatst:

Precies!!! Ik wordt er niet goed van.

Gisteren heb ik nog behoorlijk wat opnames naar mijn pc gehaald met een redelijk hoge snelheid, toen had ik de control TX rate in mijn router vast op 24 Mbps staan en dat liep goed. Vanmorgen zet ik het zooitje weer aanom nog wat opnames naar de pc te halen en kan die het ip van de db niet meer vinden. Zet ik in de router de control rate weer op auto vind ie hem wel, maar pleurt ie de verbinding na een minuutje eruit.

- Satfinder Promax

Geplaatst:

Heb je QoS ingesteld, en zo ja, wat is de ACK mode? Mijn router (weliswaar een Belkin) had hetzelde probleem wat verbreken verbinding betreft. ACK mode stond op Burst (recommended), maar met instellen op Immediate was probleem verholpen.

Probleem met IP niet vinden heb ik niet, maar kan aan DHCP liggen. Heb je al een vast IP geprobeerd?

Groet, HTip

SAT: VU+ Ultimo - Open PLI 3.0 - Triax 78cm - Inverto Triple LNB

HT: Marantz, ALR Jordan, Velodyne, JVC, Stewart

Geplaatst:

ja, ik heb hem via een vast ip lopen en dhcp helemaal uit ook in de router.

- Satfinder Promax

Geplaatst:

Het probleem zit'm waarschijnlijk in de WAG54G. Ik heb het zelfde doosje en met mijn laptop gaat het ook vaak fout. Met de laatste firmware (WAG54G_AnnexA_ETSI_v1.02.7_03_code) gaat het wel beter maar nog altijd niet 100% foutloos.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

veelmeer als 2.5 Mb per seconde haal je niet uit zon linksys. Kost nogal wat rekenkracht(cpu zit op 100%) tijdens kopieren van grote files via wifi

Geplaatst:

Met de volgende instellingen heb ik het aardig aan het lopen. Baal er alleen wel van dat ik de Control TX rate op 24 moet hebben staan, zodra ik dat verhoog krijg ik geen verbinding meer met de DB, en als ik het op auto zet verstikt ie tijdens transferen van data en knalt ie de verbinding eruit. Zelfs al bij het transferen van een simpel mp3'tje. Hij begint dan wel heel snel maar op de helft ongeveer slaat het vast:(

Wireless Network Mode: Mixed

Wireless Network Name(SSID): Linksys

Wireless Channel: 6

Wireless SSID Broadcast: Enabled

Control TX Rate: Mbps24

Beacon Interval: 500 (Default: 100ms, Range: 1~65535)

DTIM Interval: 3 (Default: 3, Range: 1~255)

Fragmentation Threshold: 2346 (Default: 2346, Range: 256~2346)

RTS Threshold: 2347(Default: 2347, Range: 0~2347)

Authentication Type: Auto (Default: Auto)

- Satfinder Promax

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen