Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb voor m'n buurman een x-sat 410 meegenomen uit nederland. Het volgende probleem doet zich nu voor op astra freq. 11513 v waaronder real madrid t.v. zit gebeurd het volgende als ik naar die zender zap heb ik geen signaal, maar zet ik de decoder even aan en uit heb ik wel signaal 72--8.6 maar zap en daarna weer terug naar real madrid t.v. is het signaal weer weg. Ook heb ik al de mtv zenders die hij toch niet kan krijgen eruit gegooid maar tot mijn verbazing stonden ze er even later weer in.

Ik heb nog even getest het betreft ook de transponders 10817 V 74--7.9 en 10979 V met 74 10.3. Dus voor deze transponders geld hetzelfde als voor 11513. Wat betreft de MTV transponder is het terugkomen van gewiste kanalen niet meer voorgekomen.

gr.D.Quijote

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Het spijt me dat je nog geen antwoord hebt op je vraag, maar ik zou ook echt niet weten watr je er aan zou kunnen doen ! Zou het misschien het oud eprobleem van een dichtbij staande dect telefoon kunnen zijn die storing geeft op bepaalde frequenties ?

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

shit, helemaal vergeten te schrijven heb inmiddels zelf al de oplossing gevonden. Heb even de decoder aan mij installatie gehangen en toen werkte het wel, had ook meer signaal. Dus moet ik de schotel van mijn buurman iets beter afstellen, hij hangt er al jaren, maar zal wel iets verschoven zijn, waardoor deze frequenties problemen vertonen.

gr.D.Quijote

Geplaatst:

Nou dat is dan dus ook weer opgelost !

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

• 1 maand later...
Geplaatst:

Weer een probleem, wat mij niet helemaal duidelijk is. Ik heb voor mijn buurman de x-sat 410 ook aangesloten d.m.v. een diseqc schakelaar op astra 2. Als je binnen astra 1 schakelt is er geen probleem, ook niet binnen astra 2, maar van astra 1 naar 2 geeft de decoder voor 10 sec. tot 2 minuten het bericht GEEN SIGNAAL is er eenmaal beeld valt het niet meer weg. Schakel je van astra 2 terug naar astra 1 gaat het wel goed.

gr.D.Quijote

Geplaatst:

Probeer eens een andere diseqc . Sommige receivers kunnen geen diseqc 2.0 schakelen . Ik ben er zelf ook eens dagen mee bezig geweest .

vg

Geplaatst:

@ melisa, dat met een andere diseqc heb ik al geprobeerd, maakte helaas niks uit.

gr.D.quijote

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen