Gast Geplaatst: 17 september 2005 Geplaatst: 17 september 2005 Hallo, een tijdje geleden is hier veel te doen geweest over de dreambox en nas. Iedereen was blijkbaar erg te spreken over de slu ... Ik ben echter op zoek naar een externe hd via ethernet om deze dan rechtstreeks op de dreambox aan te sluiten. Wie heeft ervaring met toestellen die werken alvast bedankt
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2005 Geplaatst: 17 september 2005 kijk eens op deze secure website HIER daar staan er heel wat tussen / merk en type. de Lynksys NSLU is goedkoop en werkt prima / dat is mijn ervaring. cheers Bring' den Vorschlaghammer mit Element of Crime
patje1 Geplaatst: 17 september 2005 Geplaatst: 17 september 2005 Hoi, Ik heb een langere ide kabel in de dreambox aangesloten en deze buiten de kast gebracht. Als je deze kabel een beetje om het chassis heen buigt kan de dreambox gewoon weer dicht. Het zelfde heb ik gedaan met een externe usb case, alleen hier een ide verlengkabel aangeplaatst. Aan deze case zit een aparte voeding je hoeft dus de voeding van de dreambox niet te belasten, tevens heb je zo geen warmte ontwikkeling in je box. Verbind de twee ide kabels met elkaar en je hebt een externe harde schijf en je kunt je usb poort voor je usb sticky grbruiken. Voor je de dreambox opstart zet je eerst de harde schijf aan, en zie de dreambox werkt alsof er een schijf inzit. Deze schijf is nu via het netwerk te benaderen en er kunnen b.v. mp3tjes en andere bestanden opgezet worden. Geen nslu nodig die 24 uur per dag stroom vreet al is het maar weinig. Je kunt zo de schijf aan en uit zetten wanneer jij hem nodig hebt. Tevens gaat de schijf althans met een gemini image in slaap stand als deze in een voor ingestelde tijd niet wordt aangesproken. Ik snap niet waarom ik hier nooit iets op dit board over lees, ik vind dit de ideale oplossing en zou dus zeggen probeer het eens. Patje1. Dreambox DM500HD met 1 TB externe hardeschijf en een DM600 met 120GB harde schijf op een wavefrontier met astra 1,2 en 3.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen