Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een DM500 en die draait nu perfect zoals ik het wil, incl alle instellingen. Is het mogelijk om hier een backup img van te maken zodat als er iets mis gaat ik het per direct weer terug kan zetten met bijvoorbeeld DreamUP?

Als het mogelijk is kan iemand mij uitleggen hoe en met welke tools?

Gr.

smonte

SMonte

-----------

Dreambox DM7025s

Geplaatst:

Flashwizzard pro?

werkt perfect hier, maar wellicht hebben andere hobbyisten een modernere oplossing.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

ik back-up middels FTP alleen de voor mij belangrijkste configuratie-bestanden, de rest zal me worst wezen. een schoon image blaas je d'r in no-time in, dan een kwestie van de juiste plugins/emu's e.d installeren, configjes terug zetten en klaar ....

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

telnet:

cat /dev/mtd/3 > /tmp/backup.img

daarna je backup downloaden via ftp.

Geplaatst:

Hmm, ik zou als beginner toch maar met flashwizzard Pro gaan werken.

Ik kan begrijpen dat termen als "ftp" en "telnet" nog meer vragen opleveren als ze beantwoorden.

(ik neem aan dat je een beginner bent met de dreambox, excuus als het niet zo is)

Flashwizzard pro is een handig programma'tje die wel ergens op het board te vinden is.

Bijvoorbeeld http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...p;page=0#860523

En dan kijken bij 'nuttige programma's'

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Geplaatst:

Bedankt voor de tips, ik heb zowel Flashwizard als de telnet commando uitgeprobeerd. Beide doen het goed.

Gr.

SMonte

SMonte

-----------

Dreambox DM7025s

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen