Ga naar inhoud


Nokia 9500 met orginele firmware ombouwen


Skypatrol

Aanbevolen berichten

Wie kan mij evt. helpen met het ombouwen van een orginele Nokia 9500 naar een nieuwe firmware level, zodat ik zelf later de firmware kan updaten via de seriele poort. Mijn ouders hebben nl. zo'n 9500 en hebben regelmatig problemen met het krijgen van de update van CD. Woon zelf in de regio Den Haag.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welke kaart heb je van CD? Irdeto of Seca? Namelijk met solosammy lukt seca wel maar niet met de updates..

En welke software en bootloader zit er nu in?

Als je de Nokia aanschakeld staat het even kort in de display..

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een Irdeto2 kaart. Welke firmware er nu opstaat kan ik niet zeggen. Ze zitten op het moment nog in het buitenland. Zodra ze terug zijn kan ik eens kijken welke versie erop staat. Volgens mij is hij (of zij) nog helemaal maagdelijk. Dus geen andere firmware geladen sinds aankoop zo'n 3 a 4 jaar geleden.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand mij de link geven naar de handleiding van de BDM interface. Ik bedoel dus het stappenplan van het ombouwen van een Nokia 9500 m.b.v. een BDM interface. Welke s/w kan ik het beste erop zetten i.c.m. een officeel CD Irdeto2 kaartje. Het gaat mij v.n.l. om het goed door krijgen van de CD updates.

Twee keer rechts, is ook terug

VU+ Duo + Triax 80cm schotel + SG-2100 rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een originele Nokia 9500 moet het gewoon goed doen met een Irdeto2 kaartje en ook de updates goed doorgeven.

Wel is het zo dat je voor het krijgen van de updates van I 2 de ontvanger minstens op standby moet laten staan, is dat misschien het probleem?

"That's another fine mess you've got me into"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...