Ga naar inhoud


[DBOX-II] neutrino sportster newcamd vast bij bouquet wissel


voyager

Aanbevolen berichten

Yes!

 

Eindelijk mijn nokia dbox2 werkend met newcamd 6.nogwat. Werkt heel aardig alleen De nederlandse zenders zijn onder verdeeld in canaldigitaal satelliet en canaldigitaal.

 

Als ik zap,van kanaal naar kanaal in bouquet canaldigitaal is er niets aan de hand het zelfde geld voor kanaal naar kanaal in bouquet canaaldigitaalsatelliet.

 

Maar als ik wissel van het ene bouquet naar het anderen gaat het mis. De box loopt niet vast maar in het display blijf de laatse zendernaam staan en vervolgens blijft het beeld zwart, een reboot is het enigste wat dan nog helpt.

 

Ander vraagje even tussendoor je zou op het display iets van tv kunnen kijken, niet dat ik het serieus wil gebruiken maar gewoon even zien. Ik heb de plugin geinstaleerd maar kan vervolgens nergens vinden waar ik het ding moet starten, enig idee iemand?

 

Als ik newcamd uitzet is er niets aan de hand, nu heb ik wel een vermoeden, want ik heb de newcamd config gebruikt uit mijn dreambox maar die is van 5.nogwat, ik kon geen config vinden voor de 6.xx versie

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


welke versie van sportster?

 

onder de pro versie moet je de config in het menu aanpassen, maar bij mij werkt dat niet goed (houdt de instellingen niet vast, en daar wordt door de mods aan gewerkt......hoop ik)

 

ik ben nu even terug op de 1.76.3.1 en daarin draait de newcamd 6.01 incl. de multicam naar behoren (6.03 in de pro versie)

 

maar ik moet wel zeggen dat ik feitelijk de camd3 gebruik omdat deze iets meer "laat zien" en ik intern share over de camd3.

Nokia Dboxen Sportster Neutrino,

DM800 Oozoon in flash, Verschillende Gemini's en Newnigma op USB, DM800SE met Pli

88cm Triax, vaste twin opstelling, A1 A2 A3 HB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportster-Pro_1.0_03102005_1906_S_2xI.img

 

Met deze newcam config :

 

DEMUX_API = 2

BOX_TYPE = dbox2

CONTROL_WORD_DEVICE = CA

CA_API = 3

GTX_OUTPUT_MODE = 16

PMT_UPDATE_WATCH = no

EMU = yes

PREFER_EMU = no

DISABLE_CAM = yes

CAM_CASYS = 17

AU = yes

SHOW_ALL_CA_SYSTEMS = no

OSD = enigma

OSD_WEB_LOGIN = root:dbox2

DEBUG_ECM = yes

DEBUG_EMM = yes

DEBUG_CWS = yes

DEBUG_CAM = yes

DEBUG_CAM_HEX = no

SHOW_CW = no

SHOW_PAT = no

SHOW_PMT = no

SHOW_ECM = no

SHOW_CAT = no

SHOW_EMM = no

SHOW_CWS_ECM = no

SHOW_CWS_EMM = no

EMM_REPORT_WRONG_SIG = no

OSD_WAIT_TIME = 0

DEFAULT_CW_DELAY = 0

RELOAD_CONFIG_ON_ZAP = yes

RELOAD_KEYLIST_ON_ZAP = no

CWS = 192.168.0.1 15050 dummy dummy 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 lan canal

CWS_CONNECT_TIMEOUT = 20

CWS_INCOMING_PORT = 12000

CWS_DEBUG_PORT = 12001

ADMIN_PASSWORD = secret 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

CWS_KEEPALIVE = yes

 

Nu heb ik bij box type maar dbox2 neer gezet want ik heb geen beschrijving verder. Bij interface staat nog steeds enigma, geen idee of dat nog echt boeient is.

 

Komt nog bij, waar wil hij nu eigenlijk zijn config file hebben, die staat momenteel op 3 plaatsen. Als ik het draaient heb maar een tutorial over schrijven, denk dat het wel nodig is.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij camd3 moet je bij BOX_TYPE invullen:

 

voor dbox2: BOX_TYPE = 1

voor dreambox: BOX_TYPE = 2

 

misschien dat newcamd anders werkt, maar het viel mij zo op

 

gr Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb nu de goede config van een 6.0 versie er in zitten en nog steeds zo vast als een huis.

 

Als ik een the next generation image inzet heb ik wel me vertrouwde enigma maar heb ik weer geen newcamd plus dat ik werkelijk geen enkele indicatie heb dat de emu ook echt loopt.

 

Het board van neutrino sportster is compleet duits helaas.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk heb je te weinig ruimte in je var en kan die wissel gewoonweg niet uitgevoerd worden.

check eens hoeveel ruimte je nog hebt, tik in een telnet sessie eens het commando [color:"red"] df [/color] in.

 

Dan het inbouwen van newcamd in een NG image, ook dat is gewoon te doen, de benodigde zooi naar de juiste plek op je dbox copieeren.

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraagje, gebruikers aanmaken bij newcs server is mij onduidelijk.

 

Er word gesproken over een users.txt, ik neem aan een lijst met gebruikers, wat is de syntax of de opbouw van die file?

 

Notes about users:

The first user doesnt have au without beeing it set to on (unlike newcamd cardserver).

You can add as many user-sections as you want, just put them under eachother.

 

Wat bedoelen ze nou? het gedeelte user uit de config van newcs server meerdere keren herhalen dus onder elkaar zitten of in de user.txt users onder elkaar zetten?

 

En ja ik heb de readme gelezen, maar er word gewoon niets meer vermeld over gebruikers dan bovenstaande.

Regards Sebastiaan,-

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...