abu_ilya Geplaatst: 17 oktober 2005 Geplaatst: 17 oktober 2005 In de downloadsectie van sat4all staat een handleiding om divx-bestanden op je win-PC af te spelen op de dreambox dmv vlc. Ik zou nu graag hetzelfde doen met files op een linux-pc (Debian Sarge). Ik heb de vlc-plugin geinstalleerd op de dreambox (over netwerk geinstalleerd) en de file vlc.xml geediteerd (ipv van drive letters heb ik volledige linux-paden opgegeven zoals config startdir="/home/abu_ilya/dreambox/movies" cddrive="/mnt/dvd" Op mijn Linux-pc staat vlc 0.8.2-svn Janus. Kan iemand uitleggen hoe je vnc aan de linuxPC-kant moet instellen? Ik vind het ook vreemd dat ik als ik de vlc-plugin start op de dreambox en op de blauwe knop druk niet in een setup menu terecht kom. Komt dat misschien omdat er geen vlc-server loopt op de linux-PC? kan iemand me verder helpen? dank bij voorbaat abu_ilya
jackren Geplaatst: 11 december 2005 Geplaatst: 11 december 2005 In de downloadsectie van sat4all staat een handleiding om divx-bestanden op je win-PC af te spelen op de dreambox dmv vlc. Ik zou nu graag hetzelfde doen met files op een linux-pc (Debian Sarge). Ik heb de vlc-plugin geinstalleerd op de dreambox (over netwerk geinstalleerd) en de file vlc.xml geediteerd (ipv van drive letters heb ik volledige linux-paden opgegeven zoals config startdir="/home/abu_ilya/dreambox/movies" cddrive="/mnt/dvd" Op mijn Linux-pc staat vlc 0.8.2-svn Janus. Kan iemand uitleggen hoe je vnc aan de linuxPC-kant moet instellen? Ik vind het ook vreemd dat ik als ik de vlc-plugin start op de dreambox en op de blauwe knop druk niet in een setup menu terecht kom. Komt dat misschien omdat er geen vlc-server loopt op de linux-PC? Zit met zelfde probleem ,alleen heb ik debian sid en een db 5620. Heb je al vorderingen geboekt Abu_ilya?
abu_ilya Geplaatst: 12 december 2005 Auteur Geplaatst: 12 december 2005 jammer genoeg nog geen vooruitgang. Hopelijk heeft "mijn Linux guru" eindelijk eens tijd ...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen