Ga naar inhoud

Inbouw HD wil niet lukken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ok ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn maar ik ben eeb newbie dus heb geduld met me.

Ik heb een tweede hands Dreambox dm7000s met amber display gekocht en kreeg daarbij een 40 gig HD. Eerst had ik niet de juiste kabels om hem aan te sluiten maar nu wel.

Dus vanmorgen HD aangesloten (ik werk met Hydra Phoenix) de Dreambox herkende dat uitstekend dat kon ik in de info tab zien. Ik moest hem alleen nog formateren.

Dus zo gezged zo gedaan maar bij de poging te formateren bleef de dreambox geven unitialized, in totaal dus driemaal geprobeerd maar steeds de melding dat het niet mogelijk was omdat hij unitialized was.

Aangezien ik er niet veel zo op het eerste oog over kon vinden op het internet ben ik maar eens gaan kijken of ik de harde schijf wel op master had gezet.

Dus weer even uitgebouwd en gekeken en ja hij staat op master.

Dus weer ingebouwd.

Vanaf dat moment echter een probleem.

Als ik de dreambox opstart krijg ik even het logo van hydra in beeld en dan ook op lcs scherm logo van hydra, het logo op tv verdwijnt en er gebeurt niets meer. Mijn wifi start niet door dus ik het het idee dat de dreambox niet doorstart.

Nu had ik ergens gelezen dat met hydra bij het instaleren van een HD ook weleens wat problemen zijn dus de HD uitgebouwd, weer de dreambox opgestart (werkte prima) en de img naar rel 1.09 gezet, de originele van de dreambox.

Toen weer de HD ingebouwd maar ook bij deze img hetzelfde probleem dreambox start niet door.

Nu dus weer de HD uitgebouwd en hydra terug gezet en de hoop dat iemand van jullei mij kan vertellen wat doe ik fout of wat is er fout.

Groeten Ronald.

Geplaatst:

probeer hem eerst eens te formateren in je pc daarna terug doen in de dreambox,dan zou ie wel moeten gaan

dm8000 powerd by rudream line X 3.2 white HBB-tv

Geplaatst:

Maakt het nog wat uit in wat voor een filesystem?

32 bit denk ik?

Groeten Ronald.

Geplaatst:

staat je jumpertje op je harde schijf wel goed? ik vermoed dat ie op master moet staan.

bromtol

mij zie je hier niet meer posten, hoewel ik me soms erg in moet houden.

Geplaatst:

Bij een poging hem in de pc te formateren krijg ik de melding medium is ongeldig of spoor 0 is beschadigd.

Ik snap niet waarom hij hem in eerste instantie wel zag dan maar niet wilde initialiseren.

Groet Ronald.

Geplaatst:

of je hdd is inderdaad naar zijn grootje of is al geformateerd in een linux-bestandssysteem. Probeer hem eens te formateren met een partitie-programma als partition magic (in ieder geval een prog wat ook linuxschijven kan benaderen en formateren). Formateer hem dan naar fat 16 of fat 32, werkt het dan nog niet, dan zal je denk ik een andere hdd moeten aanschaffen...

Geplaatst:

Ok met Partition Magic 8.0 ziet hij de disk wel, de naam van de disk is (*) en het filesystem staat op unalocated. Als ik probeer te formateren dan geeft hij een writeerror 49 Ik denk nu dus, of ik gelijk heb weet ik niet, dat de disk wel ok is maar mogelijk wat sectorproblemen heeft.

Groet Ronald.

Geplaatst:

Je kan beter eerst een partitie aanmaken, en daarop een filesystem. Dus niet direct een filesystem op de disk zelf.

En verder zou ik ook absoluut geen FAT filesystem gebruiken op de dreambox.

Gewoon ext3 (of ext2), een stuk stabieler.

Geplaatst:

Je zou ook voor de zekerheid even een tool van de maker van die HD (maxtor,ibm,hitachi etc, maxtor heeft bijvoorbeeld maxblast) kunnen downloaden om uit te sluiten dat de HD zelf niet kapot is.

Hiervoor moet je hem wel even in je pc aansluiten.

Wie niet slim is ..... moet wat langer nadenken.

Geplaatst:

Ik kan hem met Partition magic gewoon niet wijzigen hij blijft aangeven read 50 error. Ik heb hem nu weer eens in de dreambox gehangen. Bij de info geeft ie de harde schijf gewoon aan. Volgens mij moet ik dan naar systeem settings, dan HD setup, daar ziet ie keurig de HD icluding size vervolgens weer de melding uninitialized en dat hij geformateerd dient te worden. Ik klik vervolgens op format en hij geeft een poosje Please wait while initializing harddisk This might take some minuts.

Daar staat ie nu al een half uur op.

Groeten Ronald.

Geplaatst:

heb ik ook al gedaan maar gaf geen resultaat

Groeten Ronald

Geplaatst:

pleur hem weg of breng hem terug naar de winkel..

elke fatsoenlijke hdd moet je in je dreambox aan de praat krijgen zonder extern te moeten formateren

let wel er is een stroom / spanningspiek probleem met enkele merken.. maar zelfs die kun je gebruiken

lijkt me een wankel hddeetje..

cheers

Interlude

London Grammar

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.