Ga naar inhoud

[Xsat cdtv410] ontvangt transponder 112 niet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

[color:"red"] Voor alle duidelijkheid: deze vraag werd door gebruiker "dewitte" verkeerd geplaatst in de sticky van dit forum (!). Omdat deze vraag zeker dààr niet thuishoorde heb ik er hier een kopie van geplaatst zodat de sticky hierboven "in ere kan hersteld worden" [/color]

Posting van dewitte:

Hallo;

Ik heb een Xsat CDTV410 ontvanger en ontvang alle zenders perfect maar zit met het probleem dat hij de transponder 112 (clearTV,L1,enz)niet ontvangt . Ik heb hem al gereset en alle zenders verwijderd en daarna opnieuw laten scannen maar het probleem blijft bestaan. Verder heb ik al een software update gedaan maar ook dat hielp niet. Ook heb ik al geprobeerd om de frequentie zelf in te toetsen, maar ik krijg weer de melding: geen signaal. Mijn buurman, die op dezelfde schotel is aangesloten ontvangt hem prima.

Wie weet raad??

Dewitte

Gerdy

Geplaatst:

Zeer raar probleem, probeer eens de frequentie alleen in te scannen, maar wel goed opletten dat je de volgende waardes invult :

Astra 1 (19.2E) - 12610 Vertikaal 22000

(niet de gebruikelijke 27500)

ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat.

Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)
Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV
(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)

Geplaatst:

ik had hier al eerder een antwoord op gegeven maar op een of andere manier is met het verplaatsen van het onderwerp dit niet mee verhuisd. Probeer eens een van deze zenders b.v. limburg tv te kiezen, je krijgt nu geen signaal te zien, nu zet je de decoder uit, en weer aan, heb je dan wel beeld ??????

gr. D.Quijote

nog even voor de duidelijkheid ik voor mijn buurman pas een x-sat meegenomen uit nederland en daar was hetzelfde probleem, hij scande ze wel in maar gaf dan geen signaal, maar als ik hem op betreffende zender zette en de decoder aan en uit schakelde had ik wel signaal, totdat ik b.v. heen en weer schakelde tussen ned 1 en die betreffende zender dan was het signaal weer weg. Ik heb toen de schotel beter afgesteld en toen was het probleem over.

M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

Geplaatst:

Probeer eens handmatig de transponder in te lezen door de transponderfrequentie iets hoger of iets lager te kiezen.

Ik heb eergisteren een satellietscan op de XSAT DTVA (kleine broertje van de XSAT 410) uitgevoerd (om de zenderlijst weer eens te verversen) en zag dat toevallig ook deze transponder als ENIGE niet werd vastgelegd!

Handmatig een scan op 12610 GHz werkte ook niet, maar toen ik 12613 GHz als frequentie instelde kon ik hem wel vastleggen....

Met de XSAT 410 die ik ook heb heb ik dergelijke problemen nog niet waargenomen. De DTVA heeft volgens mij veel moeite met het detecteren van sommige transponders die in combinatie met een iets afwijkende LO frequentie van de gebruikte LNB niet de exacte middenfrequentie oplevert en daardoor de betreffende transponder niet 'ziet' (tenminste dat is mijn verklaring hiervoor....).

Seca3

Dreambox 800HD PVR, 2 x SAB Sky 4800 Mini, Philips Pace DSR 7141 (voor noodgevallen...)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen