Ga naar inhoud


alle modellen: levensduur harddisk?


TangoBravo

Aanbevolen berichten

Na een aantal jaren probleemloos Topfield-gebruik (in mijn geval een TF4000PVR) vraag ik mij af of er al meer bekend is over de te verwachten levensduur van de harddisk in de Topfield.

 

In al de jaren dat ik PC's gebruik heb ik slechst één keer een harde schijf gehad die gecrasht is, (een Maxtor, 2 dagen na het aflopen van de garantietermijn gaf hij de geest). Verder heb ik altijd mijn PC's afgedankt terwijl ze technisch nog 100% waren. (Uiteraard niet naar de schroothoop, maar naar een nieuwe gebruiker)

 

Maar hoe staat het in de Topfield ontvangers? Is de levensduur van de HD daar ook vrijwel oneindig? Of zijn ze al met al toch nog te kort in gebruik om daar nu al ervaringscijfers over te hebben?

 

Ik zal ook even uitleggen waarom ik de vraag stel: In een ander berichtje las ik dat de Samsung sv1604n van 160 Gb (5400rpm) nu slechter verkrijgbaar is. Ik heb deze schijf er zelf al een tijdje in zitten en hij bevalt mij uitstekend. Maar moet ik er nu één voor reserve aanschaffen, nu ze nog redelijk goedkoop (85 euro) maar sporadisch verkrijgbaar zijn, of overleeft de huidige schijf de rest van de tuner wel?

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb ook in alle jaren werken met computers slechts 1x een schijf gehad die gecrashed is. Deze had echter al problemen toen ik deze 2ehands voor een tientje (in guldens) kocht.

 

Ik zie trouwens geen verband tussen de levensduur van een harddisk en de TF (in ieder geval niet anders dan dat met een pc). De levensduur van een harddisk kun je meestal wel vinden op de site van de fabrikant (=Mean Time Between Failures).

 

Je zou, indien je harddisk problemen geeft, deze in een pc kunnen stoppen, om een diskcheck te doen. Zodat je de invalid blocks kun 'zien'. Indien deze er zijn, zou je de harddisk opnieuw moeten formateren om deze uit te schakelen.

TMS SRP-2410 (fw. 29-09-2011), 500GB HD, Aston CAM 1.03 (fw.2.26)

Ontvangst van: Astra1, 2 en 3 en Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...