Ga naar inhoud


goldcard probleem


Aanbevolen berichten

Ben aan het experimenteren met kaart met 16f84 en 24lc16b. Krijg diverse loader hex files wel op de 16f84 , maar winphoenix (***geen-reclame*** phoenixprogrammer) ziet niets of wil niets programmeren ( beide chips op de kaart), althans dat zegt hij .

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb een kaart met 2 chips ( is toch goldkaart andere is toch waferkaart ) ik snap dat Phoenix alleen de 24c16 programmeerd , alleen .... dat doet hij niet . Als ik de 16f84 geprogrammeerd heb met de "laad " file en ik stop hem in de phoenix kan ik er niets mee hij wil hem niet programmeren ( ziet niets )

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gooi mijn (geringe) kennis er ook bij. Die loader of laad files willen niet altijd deugen. Ik heb hier standaard een picje liggen met eem multimac303 hex file erin. Die gaat in de kaart vervolgens zegt Winphoenix, kaart is mm2.14 of hoger en programmeert braaf de eeprom. Multimac picje er uit,Irdeto of Seca picje er in en het werkt prima. Als je geen ic over hebt kun je naatuurlijk ook het later te gebruiken ic eerst met mm303 vullen. Maar , zoals Teebee al zei kijk eerst of de programmer wel op 3,57 ipv 6 Mhz staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik post niet iets als ik niet alles gelezen en gedownload heb wat er te vinden is op het net . Ik volg de aanwijzingen stap voor stap.<BR>Kort ik had een d2mac printje met een 16c84 en een leeg 8 polig voetje , 16f84's gekocht voor blokker (die werkt intussen mede door deze laatste experimenten !) 24lc16b gekocht , geplaatst , print gecontroleerd , zou moeten werken . ± 10 verschillende files geprobeerd (16f84 04/p) , pic16pro + picall , diverse fuses ( wat moeten ze zijn ?? ) . Dan in phoenix (3.57 )...niets ( argomac , winphoenix ) . Geprobeerd d2mac card te maken niets . 4 avonden werk ... niets . Ik wist ook niet of de phoenix iets moest melden , maar de kaart werkte niet .<BR>Enige wat ik nog kan bedenken is de fuses .<BR> <BR>

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

MijnBeste aanj , ik kan U niet veel vertellen maar ik zit met exact dezelfde programmer , en heb exact hetzelfde probleem!!!! Daarom vroeg ik al eerder hulp in dit forum<P>Laat me iets weten a.ub, als ge het opgelost krijgt<P>Ik denk dat we niet de juiste software gebruiken!!!!!!<BR><p>[This message has been edited by Mickey (edited 25 April 2000).]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi mickey .<BR>Het zou het ook kunnen dat de contacten van de programmer niet " goed " zijn .<BR>Ik heb ook nog de info uitgelezen uit een geprogrammeerde goldwafer kaart , met de picprogrammer via een blokker met de ic verwijderd en de contacten doorverbonden , daarna de geladen file terug geprogrammeerd naar de print ic kaart , zo hoefde ik de ic's niet van de print te halen , dat lukte zodat de laad verbinding op de print goed moet zijn ( contact in smartcard socket ) , zou de uitlees verbinding een andere zijn ? <BR>

Vu+ Duo,2xDream7000,Dream500,Dbox1,Nokia9800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...