Ga naar inhoud


[Pioneer] Mis ineens transponder 97


schimpie

Aanbevolen berichten

Vanavond ineens het volgende probleem(pje).

Op transponder 97 geen beeld (RTL 4, 5, 7, Eurosport, Discovery, etc).

Zelfs geen rood schoteltje dat er te weinig signaal is.

De rest doet het gewoon.

Opnieuw proberen in te lezen, maar dan vind de ontvanger ze helemaal niet meer.

 

Kan het zijn dat er een kleine afwijking ontstaan is door het gebruik van de motor? Ben van plan als het weer licht is bij de schotel te klimmen en deze af te stellen (handmatig) op het signaal van een zender op dezelfde satelliet (1H), bv. WDR, en dan het beste signaal op te zoeken.

 

Of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken.

 

Het probleem ontstond toen ik aan het begin van de avond MTV-NL wilde opzoeken, deze vond hij ook niet.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Pidscan doen op de NL kanalen.

Toets A op de afstandbediening en kies provider 006a (via toets 1)

Doe dat op alle NL zenders, daarna de decoder effe op stand-by zetten met je AB, om de instelling op te slaan in het geheugen.

 

Je kan ook via de toets SERV de decoder op SECA zetten, dan over alle NL zenders zappen, dan zou je ook beeld moeten krijgen, daarna de decoder ook effe op stand-by zetten.

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmmm vreemd ik heb dat de laatste tijd ook bij bepaalde zenders.

Hoofdzakelijk de zender Baby tv op de hotbird.

Geen signaal terwijl bvn ect kijkhard doorkomt.

Doe ik de freq van Baby tv handmatig inscannen heb ik beeld in het menu

ga ik het menu uit is die weer weg.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Pidscan is het eerste wat ik gedaan heb, dat is het niet. Ze stonden, voordat ik ze gewist had om opnieuw in te lezen, keurig op Seca.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangst blijkt op verschillende zenders rond de 30% te staan, nog wel groen. Ik denk dat de schotel iets uitgezakt is en bij het scannen naar MTV-NL ook op dat ogenblik er te weinig ontvangst was en de zenderlijst op deze transponder verkeerd is aangepast.

Ik ga zaterdag nu eerst op Astra-1 precies weer opnieuw uitrichten en dan 1 voor 1 de andere satellieten er opnieuw inzetten.

Als het euvel dan opgelost is, ik denk het wel, meld ik dat dan wel. Zo niet dan natuurlijk ook.

Gek, eigenlijk mis ik RTL 4, 5 en 7 helemaal niet! Heb nu gisteren heerlijk naar ITV2 en ORF2 zitten kijken.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas bij mij is het dus ook geen pidscan.

Ook uitrichten van schotel heeft geen nut.

Ontvangst bij mij op de pioneer hotbird is altijd rond de

62% op zo beetje allen zenders.

 

Citaat:
Een Pidscan is het eerste wat ik gedaan heb, dat is het niet. Ze stonden, voordat ik ze gewist had om opnieuw in te lezen, keurig op Seca.

PIONEER DBR-S110NL (BNP1354-D)
4x LNB Alps Universele LNB - 4x Way DISEqC Switch
Triax 78cm 4x LNB Astra1 Astra2 -Astra3 & Hotbird Dreambox 800 & Dreambox 800se Zgemma H.2H openpli.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels de schotel precies uitgericht. Stond precies goed!!!!

Heb op dit ogenblik de kabel van de motor afgehaald en direct op de LNB gezet, precies uitgericht op Astra-1H, scheelt een paar %.

Weer opnieuw deze transponder in proberen te scannen, volgende resultaat:

 

Zenders staan wel in de lijst, heb ze in laten scannen vanaf voorkeurplaats 1400.

Ga ik nu vanaf 1 terug blijft op de tuner "Pr 01" staan, op de TV 14.., de zenders staan wel in de lijst maar er is niets te zien. Op de tuner veranderdt "Pr 01" pas in het echte kanaal als op alle toegevoegde zenders heb gehad en in de lijst bij de hoogst al opgeslagen zender komt.

 

Wat is hier aan de hand? Ik hoop echt dat iemand dit herkent en een oplossing weet.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een mooi verhaal, maar ik kan er niks mee.

 

Als ik een dergelijke fout zou hebben, dan zou ik alle kanalen opnieuw gaan scannen, of opnieuw er een kanalenlijst in zetten.

 

Je zal het zelf moeten oplossen.

 

Uitrichten van je schotel heeft er niets mee te maken.

 

Suc6

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Euromuis,

 

Ik ga er inderdaad een nieuwe zenderlijst in zetten.

Ik verwacht dat er ergens een foutje gekomen is in de zenderlijst en hij nu gigantisch in de war is geraakt.

Gewoon de hele zaak wissen en een standaard zenderlijst er in zetten.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De fout zat inderdaad in de zenderlijst.

 

Heb deze helemaal gewist en voorlopig de belangrijkste zenders ingescand.

Ben nu aan de gang met MES om de lijst van Uitalmere te verbouwen naar een nieuwe eigen lijst zonder satellieten die te zwak zijn voor mijn schoteltje en met o.a. extra engelse TV- en radio-zenders.

 

Satellieten die blijven: (1) Astra 1, (2) Hotbird, (3) Sirius, (4) Thor, (5) Astra 2, (6) Hispasat.

 

Zenders die (tijdelijk) dicht staan blijven gewoon in de lijst staan, zoals op dit ogenblik de franse zenders op Astra 1.

 

Hierbij scan ik deze extra zenders eerst in voor de gegevens en neem de gegevens handmatig over in MES met een toevoeging voor de motor-positie. Kost wel wat tijd, maar dan heb ik het helemaal naar mijn (eigenwijze) zin.

 

Het doel is een zo compleet mogelijke lijst voor de hierboven genoemde satellieten, maar met een hoofd-indeling gelijk aan Euromuis en Uitalmere.

 

Als deze klaar is zal ik hem wel voor download beschikbaar stellen, heb ik het werk niet voor ons gezin alleen gedaan.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ik een paar dagen aan het stoeien ben met MES (best leuk trouwens), begrijp ik ook wat er met mijn eigen zenderlijst fout is gegaan.

 

Als leek begin je trouw de satellieten in te scannen en ontvang je een keur aan zenders. Overal laat je open zenders staan, overige wis je weer, daarna door naar de volgende satelliet. Je gaat er dan van uit dat de enige (zichtbare) begrenzing de 1999 kanalen zijn die je op kan slaan, echter, onderhuids, zit een veel belangrijker limiet, 254 transponders. Zo gauw deze volloopt gaat het mis. Er komt niets meer bij. In mijn geval was de nieuwe transponder van MTV-NL de spreekwoordelijke druppel. Dat daarbij zelfs een bestaande transponder verdwijnt kan dus ook!.

 

Remedie: gehele zenderlijst wissen. Opnieuw inlezen of met MES terugplaatsen.

Het zondermeer inscannen van meerdere satellieten is nooit de bedoeling geweest van onze Pioneer-ontvanger, zelfs met MES is het een puzzel om met 254 transponders uit te komen. Maar daar zijn de keuzes zichtbaar en bewerkbaar.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is knap om alle 254 transponders vol te krijgen, volgens mij kan dat alleen maar door zelf te scannen en met een draaibare schotel.

Binnenkort heb ik zelf ook een draaibare schotel erbij, dan zal ik het wel eens testen en kijken of we tot 510 transponders kunnen gaan zoals ook MES aankan.

 

De originele lijst van de maker KSW heeft inderdaad 254 transponders in zijn lijst, bij mijn kanalenlijst zijn er nog 14 over.

 

Wees maar blij met de huidige firmware, de originele firmware heeft maar 170 transponders.

 

Grts, euromuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, zelf scannen met een draaibare schotel. Ontvangst van Astra-1, -2, -3, Hotbird, Sirius, Thor en Hispasat.

Ik moet er inderdaad niet aan denken maar 170 transponders aan te kunnen!

Toen de Pioneer (en ook de orginele FW) ontworpen werd kon men ook niet weten dat er zulke gebruikers zouden komen die minimaal 7 satellieten op zo'n betrekkelijk eenvoudige ontvanger zouden zetten.

Maar ja, we weten nu tenminste wat er gebeurt als deze 254 vol zijn; gewoon weer wat geleerd.

---- Schimpie ----
IPTV CanalPlus + DVB-S FTA Triax 80 cm Multifeed 13 - 19,2 - 23,5 - 28

[VU+ Zero 4K UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 43" QLED 4K TV

[Zgemma H9S UHD] {OpenPli 8.3} / Samsung 37" HD TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...