Ga naar inhoud

Dreambox i.c.m. Devolo DLAN

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kan iemand mij informeren of het mogelijk is de dreambox aan te sluiten op een Devolo DLAN home-plug voor internet? Met dit apparaat kan je een netwerk opbouwen met een de bestaande stroomvoorziening en is wellicht een ideale oplossing voor dreambox op bv. de slaapkamer.

Geplaatst:

Ja hoor ik heb hier de Sweex versie, is dezelfde adapter maar dan goedkoper en het werkt hier net zo stabiel als een netwerkkabel. Beter in iedergeval dan wireless

Beter 1 schotel aan de muur dan 10 onder je espresso!

Geplaatst:

Ligt er maar net aan wat je er over wilt doen.

Ik heb nu ook zo'n setje in test. mijn /movie directory is een mount op een Linux server.

Opnemen gaat prima over de Devolo (dat kan ik checken door de opname op een andere DB te bekijken), maar afspelen is niet te doen. Allemaal horten en stoten.

Ik heb er ook een USB versie bij waarmee je met een tooltje wat statistieken uit die dingen kunt trekken. Daaruit blijkt dat het geen bandbreedte probleem is.

Als ik er een laptop achter hang en die een halve dag pings naar mijn server laat sturen dan zie ik toch nogal wat variatie in de pingtijden, en af en toe een drop.

Blijkbaar is het lezen van een MPEG2 file meer kritisch dan het wegschrijven...

Geplaatst:

Hallo,

Ik gebruik hier een Devolo DLAN ethernet versie in combinatie met een Triple dragon een pc en een laptop maar het werkt buiten gewoon goed moet ik zeggen.

Die dingen zijn niet echt goedkoop maar het is wel zeker een goede en veilige oplossing als je geen kables wilt trekken.

Hier kan je ook nog iets lezen over de Devolo en Hier

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

• 3 weken later...
Geplaatst:

Ben van plan om films van m'n PC (CIFS) mbv DB af te spelen. Wat zijn de ervaringen icm Homeplug adapter???

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen