Ga naar inhoud


Nog maar een keer proberen...


Gast

Aanbevolen berichten

Ben net begonnen met het proggen van goldwafers, maar ik geraak er niet helemaal uit. Ik heb dus 3 files, een pic.hex, een eee.hex en een eee.bin, allemaal SECA, en allemaal working op 5 bouquets. C+ NL, CALCIO, D+, CANAL DIGITAL, KANAAL DIGITAAL, TELEPIU. (dit komt uit een goldwafer die dus in de aston cam zit) Nu heb ik hier 2pcb'tjes, 16F84 + eeprom 24lc12 en nou moet ik de boel proggen. Ik gebruik een Henk Shaer LPT programmer waarmee ik dus die PIC.HEX prog, geen probleem, dan PICARD om die EEE.BIN file te proggen in een MK V11 progger op 3.57Mhz, en dan wil ik die EEE.HEX proggen terug met de LPT progger maar die wil er niet in ... (error) ..wat gaat er mis ?? Kan ik trouwens op 1 of andere manier die werkende GOLDWAFER uitlezen zodat iedereen dat kan gebruiken ? En zo ja, (indien not Codeprotected) hoe doe ik dat ?? <P>Mega thx op voorhand<BR>FiloFx<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


filo.fx<P>dat je geen antwoord krijgt op je eerdere posting komt echt niet omdat niemand wil hoor.<BR>maar ligt er waarschijnlijk aan dat niemand direkt een antwoord op je vraag heeft ( zelf ik niet)kan je wel zeggen probeer eens een ander proggie.windecrypt mischien.<BR>wat betreft het proggen van de goldwafer<BR>waarom die moeite om een werkende kaart uittelezen (of is hij autoupdate)<BR>dan is het mogelijk om de pic uit telezen beveiligd of niet kijk eens bij the 9door page. en nog een tipje als je de Eeprom geschreven hebt op de wafer . even de pc een reset geven en daarna de pic weer proggen . sommige proggies blijfen de poort bezet houden. <P><BR>gr djazzie<P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is natuurlijk moeilijk om een oplossing via deze weg te geven, (mijn tv is kapot hij geeft wel geluid, maar geen beeld wat is er kapot ?) maar ik denk dat djazzie gelijk heeft.<BR>Het klinkt inderdaad als een poort probleem.<BR>heb min of meer hetzelfde gehad, zelfs zo erg dat windows hopeloos op tilt ging.<BR>het lijkt me een goed plan om tussen de diverse stappen je pc eens een reset te geven. het uitlezen van een code protected pic processor kan inderdaad, maar is niet zonder risico. het kan gebeuren dat of je pic na busten leeg is, of in het slechtste geval opgeblazen. als je er een paar hebt kan je het proberen, heb je er eentje, zou 'k 't niet wagen. het risico op geen beeld zou mij dan te groot zijn.<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel bedankt voor de replies, maar alles werkt prima. smile.gif <P>Bedankt voor de replies, en als iemand me nog ergens een link kan geven waar ik 1pic (ouwe 16c84) pics voor irdeto kan vinden, zou wel leuk zijn, heb nog een stack liggen van die wafercards.<P>Groetjes<BR>Fx<BR><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

ha . irdeto gaat dus echt niet op de c pic<BR>enige wat je er zou mee kunnen doen is eens seca proberen . ga eens op zoek naar kit6.4 <BR>staan files in voor 2 pic 16c . heb het zelf niet geprobeerd dus kan je er niet verder mee helpen .<P><BR>gr djazzie<BR><P>------------------<BR>Djazzie found a keyboard and couldn't resist the temptation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja gezien in KIT6.x ... maar nog niet aan de praat gekregen .. nou ja, zal er D2mac opzetten, dan dienen ze toch nog voor iets . LOL ...<P><P>------------------<BR>Cheers<BR>Filo.Fx@Advalvas.be<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...