Ga naar inhoud


Auto-update van Irdeto2 kaarten (TVHome)


Sateetje

Aanbevolen berichten

In elk topic wordt wel over het auto-updaten/activeren van de TVHome kaart gesproken.

 

Mijn ervaring:

AU van dbox naar PC werkt niet. Op dbox2 MGCAMD, EVOCAMD (huidige), CAMD3 en NEWCAMD geprobeerd. NewCS alle versies vanaf RC2 (met de 0102... hex aanpassing). Na preview-periode bleef het zwart.

 

Kaart na verstreken preview in panasonic, TVHome gebeld en hoppa, binnen 5 sec. beeld. Darna terug in de Phoenix en we hebben weer beeld.

 

Mijn vragen:

1: Wie heeft er zonder zijn kaart in een originele ontvanger te hebben gehad toch beeld na de previewperiode? Zo ja, welke versies van software gebruik je?

2: Wie heeft er nu nog beeld na bijvoorbeeld een maand kijken in een niet originele ontvanger?

 

PS: originele ontvangers die ik bedoel: Samsung, Panasonic, Nokia

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hallo allemaal,

 

Sinds een maand of zo heb ik een nette TV-Home kaart gekocht nadat de image van FastLemmy volgens dit forum goed leek te werken...

 

Image er op, kaart er in, en ik was helemaal blij. Zo blij zelfs dat ik besloot een 'extra' abonnement te nemen... dus alles netjes ingevuld.

 

Inmiddels verstreek de tijd, en na verloop ook mijn beeld... zwart dus.

 

Het bleek dat meer mensen er achter kwamen dat de kaart op zwart ging op het moment dat de timer af was gelopen. Zucht...

 

Middels een ander board kwam ik er achter dat Gemini2.40 in feite een generieke image is; dat wil zeggen zowel geschikt voor DVB-C,T en S versies voor bijvoorbeeld de DM500. Uit mijn DM7000 ervaring wist ik dat er met dit image zowat alle mogelijke CAMS te loaden zijn... dus proberen maar.

 

Na een half uurtje was zover dat ik Gemini2.40 had draaien, en zelfs een aantal CAMS had geprobeerd. Resultaat was nederland 1 + een paar andere FTA OK, rest zwart. Zo ongeveer hetzelfde als met de FastLemmy image, alleen had ik dit zelf bij elkaar geraapt.

 

Inmiddels had ik een schrijven van TV-Home gekregen, dat er nog wat gegevens ontbraken alvorens ze me een uitgebreid abonnement konden geven... Mhm... daar had ik niet veel zin meer in na mijn zwarte zenders.

 

Tot ik stom toevallig mijn DM500 (per ongeluk) weer eens aan had gezet en tot mijn verbazing het uitgebreide pakket compleet zichtbaar was!

 

Kort samengevat:

- met het FastLemmy image en mijn verse TVHome kaartje kreeg ik alles vrij door zoals gebruikelijk in de preview-periode

- nadat mijn kaart was verlopen alles zwart behalve ned1 en een paar FTA's

- ik heb mijn image vervangen door Gemini240 en een aantal SoftCams gedownload

- SoftCam versie die in elk geval werkt: Camd3.820 / NewCS-1.11

- ik heb mijn kaart NIET in een ander apparaat gehad

- ogenschijnlijk heeft TVHome mijn cardstatus gewijzigd van 'niet geregistreerd' naar 'uitgebreid pakket' en is dit doorgerippeld naar mijn kaart.

- Momenteel heb ik (nog) het uitgebreide pakket van TVHome (zonder C+)

 

Ik weet niet of de experts met bovenstaande bevindingen uit de voeten kunnen.

 

Met groet, Michael.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...