Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi allemaal,

ik wil een IDL 7000 gaan kopen en nu heeft de nieuwe hut al een schotel op het dak, maar de LNB is nog analoog. Ik wil op min. 2 plekken TV kijken en er liggen geloof ik al 2 kabels, zodat ik geen Unicable systeem hoeft te gebruiken.

Welke LNB (type) kan ik nu het best kopen en wat kost die ongeveer?

Als ik nu op de slaapkamer TV wil kijken en wil zappen, terwijl de tuner in de woonkamer staat? Is de enige oplossing dan een tweede tuner op de slaapkamer? En zo ja, heb ik dan ook een andere LNB nodig? Of is die tweede LNB dan alleen maar nodig, in combinatie met ee tweede tuner, als ik op de slaapkamer iets anders wil kijken dan beneden?

alvast bedankt voor jullie hulp!,

Marcel

Geplaatst:

komt nu een Unicable LNB met een unicable uitgang en een gewone uitgang. Dan kan er dus 1 "ouderwetse" ontvanger aangesloten worden en de IDL met de UNicable mogelijkheid

2e ontvanger op de slaapkamer is echt de beste oplossing.

Geplaatst:

maar als er al een kabel naar woonkamer en naar slaapkamer ligt, dan hoeft ik toch geen dure Unicable LNB!? Als ik dan een goedkope digitale ontvanger voor de slaapkamer koop en een LNB met 2 uitgangen, ben ik er dan?

Dan is mijn vraag nog: welk type/leverancier?

Geplaatst:

Als je een universele lnb wilt gebruiken moet je 3 kabels in totaal leggen.

Dus heb je een quad lnb nodig.

Of je moet de tuners van de inverto doorlussen,dan heb je genoeg aan een twin en 2 kabels.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

• Moderator
Geplaatst:

Als je of in de woonkamer of in de slaapkamer wilt kijken kan je ook de rf uitgang van de inverto gebruiken.

Of zo'n draadloos setje aanschaffen zodat je naast video en audio ook je remote kan blijven gebruiken.

Wil je op beide plekken tegelijk dan gaat dit verhaal niet op.

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Je kunt een gewone simpele twin lnb nemen.

Een maximum twin werkt perfect.

Max

• 2 weken later...
Geplaatst:

Niet dus,dan kun je de twee tuners in de inverto niet onafhankelijk van elkaar gebruiken.Het is of een quad lnb met 3 kabels of die lnb die aukemuis voorstelt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik begrijp het niet helemaal. Het voorstel van Max ligt toch voor de hand?

Een twin LNB (één LNB met twee afzonderlijke uitgangen), 1 kabel naar ontvanger 1 en de andere kabel naar ontvanger 2.

Dat is toch de eenvoudigste en voordeligste oplossing?

Of zie ik iets over het hoofd?

Groet,

Ger

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen