Ga naar inhoud


newbie vraag: van analoog naar digitaal


Gast

Aanbevolen berichten

Ik had een analoog systeem, ik heb juist een humax5400 gekocht, nu heb ik aantal problemen/vragen.<P>Ik heb allles behouden en een nieuwe ontvanger dwz<BR>- oude schotel van +/- 95<BR>- oude LNB: Oxford universal LNB TE401<BR> 1.0 DB<BR> 10.7~11.7 LO9.75<BR> 11.7~12.75 LO10.6<BR>- oude kabel tussen LNB en digi ontvanger (het is een kabel van kabel tv)<P>Mijn probleem, een scan levert 200 posten behalve C+ NL (op 12515, de c+ info is wel gevonden), een manual/advanced scan levert niks op, zelfs pid ingegeven.<P>Waarom juist C+ niet? Er zijn 3 mogelijkheden volgens mij:<P>1. LNB, wat denken jullier ervan?<BR>2. kabel, maar posten juiste onder 12515 en juist boven zijn er posten gevonden, dan het toch niet aan kabel/LNB liggen, of wel?<BR>3. Ontvangst is niet al te best, er zitten paar bomen tussen.<P>Allezins ga ik de schotel verplaatsen naar een plaats met open hemel, maar dat is 60m verder.<P>Nu mijn vragen, weet iemand waar het probleem kan liggen (voor dat ik alles begin te kopen en verplaatsen), en hoe kan ik testen om te weten wat het probleem is?<P>En als ik LNB, kabel gaan kopen, enig advies?<P>Laaste vraag (sorry dat er zoveel zijn), kan ik de de scholtel camoufleren met verf? Want als ik die verplaats is die nogal zichtbaar en lelijk, verven degradeert niks aan de ontvangst?<P>Bedankt voor enige reactie<P>xming<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites


Andere LNB geschikt voor digitale ontvangst monteren en probleem zou moeten opgelost zijn.<P>Ps. deze vraag hoort eigenlijk thuis bij hardwareproblemen.<P>exDumber<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze is toch ook een newbie vraag, of ben ik al gevorderd smile.gif. Anyway zijn er verschillen tussen analoge en digitale LNB? Die LNB van mij ist geschikt ook digitale ontvangst zei die kerel van den sat winkel waar ik 2 jaar geleden mijn systeem kocht.<BR>Hoe weet ik of die goed is?<P>thx<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelieve niet dezelfde vragen in verschillende forums te stellen....ben deze vraag en het antwoord op de gestelde vraag al eerder tegengekomen in het Humax forum...<BR>Dit komt de overzichtelijkheid van het forum niet ten goede....<P>Antwoord op de vraag blijft zoals door vele mensen al eerder genoemd andere (universele) LNB kopen en dat kost helemaal niet zo heel erg veel....kan al voor 50 tot 75 gulden<P>Satwatcher<P><P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry satwatcher, geef er nog even repliek op.<BR>1- schotel, mag absoluut GEEN mesh dish zijn zoals je vroeger veel zag. (zo een met van die gaatjes is een mesh dish).<BR>2- koop een lnb met een ruisgetal van 0.7db of beter (lager). een uni lnb kost ongeveer F99.--<BR>3- zorg ervoor dat de coax goed is (lage demping, dubbele afscherming).<BR>4- zorg ervoor dat je schotel een "vrij zicht" heeft op de sat. de hoek omhoog is ongeveer 30 graden.<BR>dit laatste kan je heel simpel testen met een stukje electriciteitsbuis, waterpas, en gradendriehoek die je vroeger op school had. alles met een paar plakbandjes aan elkaar, waterpas recht houden, en ddor het buisje kijken, zie je geen obstakels, dan is alles in orde.<BR>ps. 60 meter coax is wel erg veel !! dit betekent veel demping, en dus een slecht signaal.<BR>oh ja, je schotel kan je verven met een verf die absoluut geen ferro, of non ferro metalen, of oxiden bevat. deze verven zijn wel te koop, maar niet bij de gamma. dit zijn erg dure potjes verf ! ik zou het niet doen, dat verven.<BR><P>------------------<BR>

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry satwatcher, maar ik ga dit hier afsluiten, met een nieuwe LNB werkt hier alles, thanks iedereen.<P>Enne prutsie, bedankt for de info over kabel en verf, die heb ik binnekort nodig want ik ga mijn schotel verplaatsen.<P>------------------<BR>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...