Ga naar inhoud


zijn deze elkos kapot?


lullo

Aanbevolen berichten

Niet alleen MSI hoor. Bijna ALLE Taiwanese en Japanse boardenfabrikanten hadden er last van. Ik heb een aantal jaren geleden veel Aopen boardjes gebruikt en die gingen ook 1 voor 1 de puin in..

Ook Gigbyte boardjes met deze ellende tegengekomen.

 

Is gewoon een bepaalde periode geweest waarin de fabrikanten die goedkope shit gebruikt hebben en daar voor gestraft zijn d.m.v. garantie aanvragen wanneer het mis ging. Ze hebben er wel van geleerd denk ik ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja deze elko's zijn defect en je moet ze zo snel mogenlijk vervangen worden,niet blijven werken met zo'n systeem want als ze in sluiting gaan gaan je mosfets ook om je oren.

 

en heel zelden is zo'n board dan nog te repareren dit probleem is niet van een tijd geleden maar speelt nu nog steeds en blijkbaar komen er nu nog rotte elko's voor in nieuwe apparaten.

 

ook gaat het probleem veel verder als mainboards alleen in vrijwel alle apparaten zitten deze rotte elko's.

 

een nieuw plankje kopen gaat meestal niet op als het om slot 1,socket a of socket 370 gaat en ook de 462 is al haast niet meer te koop.

 

zolang hij nog aangaat is het best te doen om zo'n board weer te repareren ik heb er denk ik al zo'n 50 weer voorzien van hele elco's en soms de fets vervangen lukt en resulteerd weer in een werkend board.

 

het is niet zo dat de rest van je hardware door deze lekkende elco's kapot gaan alleen je mainboard en evt een voeding zoals bv q-tec zullen dit niet overleven.

 

duidelijk is wel dat je pc opnieuw installeren dit probleem niet zal oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...