Ga naar inhoud


zijn deze elkos kapot?


lullo

Aanbevolen berichten

De pc van mijn buurman loopt de laatste tijd vaak compleet vast ,met geen andere oplossing dan opnieuw opstarten.

Ik heb de voeding verwisseld,het geheugen getest+de hdd,kabels nagekeken maar geen resultaat.

Ik kwam op het mobo wel opbollende elkos tegen waarvan ik me afvraag of dit misschien de oorzaak is.[zie bijlage]

wie weet raad?

post-336-1318258475,7199_thumb.jpg

humax 5400z loader h2.08 toh 3.4hot11.0 emu ASTON1.07 moteck sg2100a philips 5816\33e

6072RayhTec9C

Link naar reactie
Delen op andere sites


nou het kan zijn dat je elco's op zijn laatste benen lopen hoor, heb ik ook gehad wilde nog wel opstarten maar na wat warmte uren liep hij vast wink.gif

 

als je het kan elco's vervangen , soms zijn het speciale elco's he

 

anders ander board

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kennissen van mij hadden dezelfde problemen.

Alles opnieuw geïnstalleerd.

Na verloop van een paar weken steeds meer vastlopers en later ook moeilijker opstarten.

Op een bepaald moment bij opstarten melding van problemen met cmos, problemen met de videokaart etc en uiteindelijk starte hij niet meer op, of viel stil als hij bij het opstarten gegevens van de hd wilde lezen.

Alle onderdelen behalve moederbord getest en alles goed.

De elco's (te maken met voeding cpu) zagen er hetzelfde uit als op jouw foto. De elko's van de videokaart voeding stonden ook bol.

Moederbordje vervangen en het draait weer als een zonnetje.

 

Als het de elco's zijn dan worden de problemen de komende weken steeds erger tot aan definitieve uitval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelfde probleem ook gehad, kreeg steeds meer en meer crashes tot op een goede (ehh slechte..) dag de pc helemaal niets meer deed. Na grondige inspectie vond ik de elco's er wel vreemd uitzien, ook helemaal gebold bovenop en sommige kwam zelfs een heel klein beetje bruin spul uit.

 

Na een kleine speurtocht op het internet kwam ik er al snel achter dat mijn moederbord de beruchte elco's aan boord had van de fabriek die de 'gestolen verkeerde formule' had gebruikt.

Aangezien de garantie al verlopen was ben ik zelf aan het stoeien gegaan.Ik had nog een oud kapot moederbord liggen en daar zaten elco's met precies dezelfde waarden. Die heb ik eraf gesoldeerd en vervangen op mijn andere moederbord.

De pc draait nu al weer een jaar of 2 zonder problemen.

 

Om nu meteen een heel nieuw moederbord te kopen is ook zondevan het geld, de locale electronica zaak heeft ongetwijfelt wel die elco's voor je liggen , en kun je voor een paar euri's weer vooruit.

 

Altijd de moeite waard van het proberen zou ik zeggen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Citaat:
Klopt helemaal, en zeker in de gaten houden of ze niet gaan lekken

 

wat ik aan de foto kan zien is dat ze al lekken. Die elko's moeten 100% zeker vervangen worden of er moet een nieuw bordje in. Zou ik niet te lang mee wachten want als 1 elko eruit klapt dan kan die ook een hoop andere onderdelen (videokaart,geheugen,HD enz) mollen. De prijzen voor een mobo zijn tegenwoordig niet meer zo hoog dus ik zou voor een nieuw bordje gaan.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Klopt helemaal, en zeker in de gaten houden of ze niet gaan lekken


wat ik aan de foto kan zien is dat ze al lekken. Die elko's moeten 100% zeker vervangen worden of er moet een nieuw bordje in. Zou ik niet te lang mee wachten want als 1 elko eruit klapt dan kan die ook een hoop andere onderdelen (videokaart,geheugen,HD enz) mollen. De prijzen voor een mobo zijn tegenwoordig niet meer zo hoog dus ik zou voor een nieuw bordje gaan.


Volgens mij lekken ze nog niet maar zit er gewoon stof aan de elko's.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...