Ga naar inhoud


Reparatie Philips-tuner DB500S??


alx

Aanbevolen berichten

Ik heb van een adverteerder in het te-koop forum een DB500S overgenomen. Helaas blijkt het apparaat defect te zijn. Het inlezen van zenders mislukt omdat er niet gelocked wordt! Signaalsterkte is 50%. Bij loskoppeling van LNB is signaal bijna 0. Dus reageert wel! Bij scannen wordt soms heel even een sign. sterkte van 66% gehaald. Een andere ontvanger op de LNB heeft geen problemen. Aangesloten op een andere LNB, zelfde problemen. Dus het ligt echt aan de ontvanger/tuner. Ik denk dat de verkoper het spulletje heeft ontkoppeld zonder de spanning er eerst af te halen.

Vraag: Kan iemand deze klacht thuisbrengen?

O, ja: er sit een Philips tuner in.

Iemand, die deze ontvanger kan en wil repareren?

Tegen welke voorwaarden/kosten?

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De spanning naar LNB is naar behoren 14 en 18 volt.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb van een adverteerder in het te-koop forum een DB500S overgenomen. Helaas blijkt het apparaat defect te zijn.


Om die reden al zou jeje geld terug moeten eisen, want bij de koop is er vanuit gegaan dat het apparaat goed was? En dat heeft de verkoper ook gezegd?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even iets heel stoms.. controleer je aansluiting met de box even. Ik heb jaren terug ook iets dergelijks gehad waarbij later bleek dat het pieleke te ver uit de Fconnector stak.

 

Hierdoor maakte hij ergens in de tuner sluiting.

 

Hang desnoods je andere ontvanger even aan de LNB uitgang van de DM500 en kijk of hij dan nog steeds goed werkt.

 

Suc6!!

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ VHS1,

 

Verkoper reageert niet op PM en telefoon wordt niet opgenomen! Volgens bericht in forum Te Koop Aangeboden (is overgeheveld naar Off Topic)is vader van verkoper overleden en daarom heb ik ook maar een tijdje gewacht alvorens (te proberen) hem op de hoogte te stellen. Maar dat is ook al een paar weken geleden gebeurd.

 

@ Buzztahh,

 

Als ook vermeld in mijn posting heb ik ook nog een andere DB500s en die geeft geen problemen!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie de eerste posting: een philips!

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel wel een typenummer hé om duidelijk te zijn, als het om hetzelfde type gaat als degene die in humax gebruikt worden, dan geeft de grote condensator die in de tuner zit nog wel eens problemen vandaar.

Johnny.

TV kijken ....daar hebben wij géén tijd voor hoor !!!

Mijn thuis is waar mijn Channelmaster staat....(stond :P)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...