Ga naar inhoud

SWAP file op NAS schijf aanmaken: zinvol?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heeft het zin om een swap file aan te maken op de schijf in mijn NAS configuratie? Ik heb geen HD in de dream zelf zitten. Op de USB stick lijkt me niks ivm met het maximaal aantal schrijfmogelijkheden op een USB stick.

-------------------------------------------------

*** VU+ DUO (500Gb HD) + DM600PVR (160Gb HD), 95 cm met 4 lnb's ***

Geplaatst:

Swappen op een network device is vragen om problemen. Ga na dat je swap als een uitbreiding op je systeem geheugen moet zien, en dat het OS mis kan grijpen wanneer er een netwerkt probleem is. Dit leidt naar allerlei soorten van instabiliteit. En als er op dit niveau iets misgaat (bijv. een timeout) dan heb je direct een crash.

Ernstig af te raden dus.

Geplaatst:

wel die schrijfmogelijkheden op usb dat valt echt wel mee

met betrekking tot de levensduur.

er wordt hier en daar strikt afgeraden de swap op een netwerkmedium te zetten wegens het feit dat die minder snel aangesproken kan worden dan de usb bij booten

maar als je het toch wilt testen zou je dat het best op de nfs mount kunnen doen van je NAS

in het verleden heb ik dat al eens geprobeerd, was geen succes.

misschien heeft iemand anders noch een methode om de swap op een NAS mount te plaatsen.

hou me ook aanbevolen voor betere oplossingen

cheers

Slow

Rumer

Geplaatst:

Je kunt ook overwegen een CF te gebruiken, heb je al tot 4 Gb en zou met de laatste images geen probleem zijn zelfs als je een HD in je box hebt, maar aangezien je die al niet hebt, zou ik een CF'je proberen, kleinste zijn al genoeg voor een swapfile.

Geplaatst:

Hoe groot nmoet die zijn dan? Kan ik die gewoon in de box prikken en wordt ie dan herkend of moet ik de CF ook nog installeren?

Geplaatst:

Ik denk dat je aan een swapfile van 64MB meer dan genoeg hebt. Trouwens, als je toch een CF koopt is het wellicht ook handig om eens te kijken naar Miniroot of andere multiboot oplossingen zodat je je images vanaf CF kan draaien. Heb je ook geen gedoe meer dat je interne flash volloopt etc. Let wel, mijn ervaringen zijn allemaal met een 7020, hoe dit zich tot de 7000 verhoud weet ik niet.

Geplaatst:

Ik heb al een USB stick erin zitten waar multiboot mee gedaan wordt.

Geplaatst:

Ik heb er vandaag één "gekocht" (je moet toch wat met je freebees) maar de box is momenteel actief en ik heb er een HD in die ik als ik me goed herinner handmatig op master staat, dus ik moet even geduld hebben.

Ik heb overigens een 256 MB exemplaaar aangeschaft, om te experimenteren.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen